شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

۳۱ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است

آغاز ثبت نام کارگاه آموزشی تولید فایل صوتی

امید بابایی | دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ
  • کدخبر: 3280
  • تاریخ انتشار خبر: ۵:۲۲ ب.ظ - پنج شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
  • چاپ خبر

photo_2016-03-10_16-23-36

جیبوتی کجایی!

انگیزه‌ی اصلی ما از برگزاری این سری کارگاه‌های آموزشی، ارتقای سطح کیفی مهارت‌های رسانه‌ای بسیجیان عزیز و جوانان مومن و انقلابی است تا در فضای رسانه‌ای حضوری موثر داشته باشند.

به گزارش کاشان اول  ثبت نام در کارگاه آموزشی تولید و ویرایش فایل‌های صوتی (Padcast) با همت شرکت رسانه‌ای رویش و همکاری سازمان بسیج رسانه و بسیج دانش‌ آموزی آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد.

این کارگاه آموزشی روز جمعه ۲۸ اسفند در محل فرهنگسرای مهر، از ۸ صبح تا بعدازظهر برگزار می‌شود. به همین مناسبت خبرنگار کاشان اول با مسئول آموزش شرکت رسانه‌ای رویش، آقای سعید رجب‌زاده طلبه و فعال فرهنگی، در این رابطه ملاقاتی داشته و یک گفتگوی کوتاه ترتیب داده است.

– کاشان اول: با عرض سلام خدمت آقای رجب زاده، لطفاً در رابطه با انگیزه‌ی برگزاری این کارگاه برای مخاطبین کاشان اول، بیشتر توضیح دهید.

– به لطف و یاری خدا این دومین کارگاه آموزشی تولید فایل‌های صوتی است که برگزار می‌شود، منتها در سطحی وسیع‌تر، چرا که دوره‌ی اول فقط در سطح پایگاه مقاومت بسیج حضرت مسلم (ع) برگزار شد.

انگیزه‌ی اصلی ما از برگزاری این سری کارگاه‌های آموزشی، ارتقای سطح کیفی مهارت‌های رسانه‌ای بسیجیان عزیز و جوانان مومن و انقلابی است تا در فضای رسانه‌ای حضوری موثر داشته باشند. همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، اهمیت فضای مجازی به اندازه‌ی اهمیت انقلاب اسلامی است و ما نبایستی مواجهه با آن را دست کم بگیریم.

– کاشان اول: مدرس این کارگاه چه کسی است؟ لطفاً در رابطه با ایشان کمی بیشتر توضیح دهید.

– آقای حسین عباسی فر، دانشجوی رشته‌ی رسانه و هنر، به عنوان مدرس از قم دعوت شده‌اند. خود ایشان در این زمینه دارای تجربه و مهارت کافی بوده و کار پربازدید «جیبوتی کجایی!» که به عنوان، نام این کارگاه آموزشی انتخاب شده، توسط مجموعه‌ی ایشان تولید شده است.

– کاشان اول: آیا ارگان‌ها، نهاد‌های مربوطه و مسئولین در رابطه با برگزاری این کارگاه‌ها، همکاری لازم را انجام می‌دهند؟

– به طور کلی باید عرض کنم که متأسفانه مسئولین فرهنگی ما آنگونه که باید حساسیت و اهمیت کارهای رسانه‌ای را درک نکرده و سواد لازم رسانه‌ای را ندارند اما با این حال از مساعدت‌های آنان سپاسگزاریم.

  • امید بابایی

ایرانی‌ها پای اینترنت چه کاری انجام می‌دهند؟

امید بابایی | دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ
globe, group of the people and notebook on white background

واقعیتش را بخواهید بیشترین وقتی که ما بابت اینترنت صرف می‌کنیم، برای پاک‌کردن رد پایمان در اینترنت است! از ساختن اکانت جعلی که بتوانیم با آن هر صفحه‌ای خواستیم، برویم و به گلشیفته هر فحشی خواستیم، بدهیم

 این تیتر خبری بود که در یکی از سایت‌ها خواندم، اما تا آمدم روی آن کلیک کنم تا متن خبر را بخوانم، اینترنتم به‌ دلیل اتمام حجم تمام شد.
از آن‌جا که محدودیت باعث خلاقیت می‌شود، من هم خلاقیتم را به کار انداختم که ببینم واقعا ایرانی‌ها در اینترنت چه می‌کنند؟! ............
  • امید بابایی

صدایتان را به گوش همه برسانید.

امید بابایی | دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ق.ظ

آشنایی با پادکست و روش ساخت آن

پادکست (Podcast) چیست؟
آشنایی با پادکست و روش ساخت آن

این روزها حجم توجه به محتوای صوتی در وب، یا همان پادکست، بیش‌تر از هر زمان دیگری‌ست. دلیل آن هم از واضحات است و گفتن ندارد که پادکست، جذابیت و تاثیرگذاری بیش‌تری از محتوای متنی می‌تواند داشته باشد. اما این جذابیت پادکست همانا و چگونه ساختن آن همانا!

آشنایی با پادکست

واژهء پادکست (podcast) ترکیبی از کلمات broadcast و iPod می باشد و به وبلاگ یا سایتی اطلاق می گردد که پست ها (یا برنامه های) خود را به شکل فایل های صوتی در قالب های mp3 و یا wma جهت شنیدن و یا دانلود کردن در دسترس شنوندگان قرار می دهد. فرهنگ جدید آمریکایی آکسفورد این لغت را – که اولین بار توسط روزنامه نگاری به نام “باب همرزلی” بکار گرفته شد – چنین تعریف می کند: “برنامه ای رادیویی یا مشابه که دیجیتالی ضبط شده و جهت پیاده کردن (دانلود کردن) برای دستگاه های شخصی پخش صدا در اینترنت گذاشته می شود”. پادکست راهی آسان برای دستیابی به برنامه های دیجیتالی موجود در اینترنت و پخش آنها در زمان و مکان دلخواه است. پادکست در همهء دستگاه های پخش موسیقی دیجیتال قابل شنیدن است و از آن تحت نام های “بلاگ کَست” و “آدیو بِلاگ” نیز یاد می شود.

    پادکست جدیدترین تکنولوژی تولید و نشر محتوای صوتی در اینترنت است. به وسیله پادکست می توان صدای خود را در اینترنت منتشر کرد و می تواند یک رادیو آماتوری شخصی باشد. واژه پادکست از طرف لغت نامه آمریکایی «آکسفورد» به عنوان واژه سال انتخاب شد. این لغت نامه پادکست را اینطور معرفی کرده است: «برنامه ای رادیویی که دیجیتالی ضبط شده و برای دانلود و قرار دادن در دستگاه های شخصی پخش صدا در اینترنت گذاشته می شود.» در لغت نامه اینترنتی ویکی پدیا هم در توضیح کلمه پادکست اینطور آمده است: پادکست یا پادپخش یکی از روش های انتشار پرونده بر روی اینترنت و نام عمومی نوعی برنامه آوایی است که توسط کاربران معمولا روی یک پخش کننده موسیقی دیجیتال و عموما یک آی پاد به شکل یک فایل صوتی ساخته شده، با استفاده از اینترنت روی رایانه های خانگی و یا پخش کننده های دیجیتال پیاده می شود.

معادل فارسی پادکست
    پادکست از ترکیب دو واژه (brodcast و ipod) تشکیل شده است. آی پاد نام پخش کننده موسیقی شرکت اپل است و برودکستینگ در زبان انگلیسی به معنای انتشار است. از جمله معادل های پیشنهاد شده برای پادکست در فارسی «پادپخش» است که ترکیب کلمات آی پاد و پخش به عنوان معادل کست است وترکیب یک لغت فارسی وانگلیسی است.واژه های وبلاگ صوتی، رادیو اینترنتی و رادیونت هم ازجمله لغات پیشنهادی برای معادل پادکست است که هنوز در مورد هیچکدام اجماع وجود ندارد.

تاریخچه
این روش با افزایش محبوبیت دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی آی‌پاد به عنوان روشی آسان برای به اشتراک گذاشتن محتویات صوتی از طریق اینترنت، بوجود آمد.
اولین بار مفهوم <enclosure> در خوراک‌های آراس‌اس در اکتبر سال ۲۰۰۰ توسط تریستان لوئیس به صورت اولیه مطرح شد. بعد به صورتی متفاوت توسط دیو واینر یکی از نویسنده‌های فرمت آراس‌اس اجرا شد. و در بحث با آدام کوری منجر به عامل enclosure یا ضمیمه شد. این عامل جدید در آراس‌اس ۰٫۹۲ این امکان را می‌داد که نشانی پرونده‌های صوتی تصویری منتقل شود و گیرنده آن را درجا باز کند. مشتری این امکان جدید وبلاگ‌های صوتی بودند. ولی این امکان جدید به سرعت رواج پیدا نکرد. تا اینکه در سال ۲۰۰۱ این امکان در نرم‌افزار وبلاگ‌نویسی Radio Userland به عنوان یک موئلفه ارسال و دریافت فایل‌ها اضافه شد و تنها چیزی که برای رسیدن به یک پادکست کم داشت خودکار کردن این عمل بود.
این روش وبلاگ نویسی تا سال ۲۰۰۳ پیشرفت کرد و وبلاگ نویسی را به سمت جدیدی برد. نمونه‌ای تاثیرگذار استفاده از این فناوری در وبلاگ کریستوفر لیدون نویسنده سابق نیویورک تایمز بود. در اکتبر سال ۲۰۰۳ بود که اولین بار از iTunes برای انتقال محتوای آراس‌اس به آی‌پاد استفاده شد. آدام کوری برنامه‌ای برای انتقال از آراس‌اس به آی‌پاد ارائه کرد که iPodder نام داشت.
در فوریه ۲۰۰۴ بن همرسلی در روزنامه گاردین مقاله‌ای نوشت که در آن به کار لیدون اشاره می‌کرد برای شرح این کار کلمات مختلفی بکار برد که در بین آن پادکست هم به چشم می‌خورد. به این ترتیب اولین استفاده از این کلمه توسط بن همرسلی بود. کم‌کم تولید کدهایی مانند iPodder در بین برنامه نویسان با مجوزهای آزاد جی‌پی‌ال گسترش یافت. یافته‌های موتورهای جستجوگر از عبارت Podcast در سال ۲۰۰۴ به سرعت زیاد شد. بعد از این وبسایت‌ها و ابزارهای مختلف با موضوع پادکست گسترش پیدا کرد.
بنگاه‌های خبری مثل BBC برنامه‌های رادیویی با کمک پادکست راه‌اندازی کردند. و شرکت اپل امکان دریافت پادکست را به نرم‌افزار iTunes افزود و در سال ۲۰۰۵ نسل جدیدی از آی‌پادها با قابلیت پخش فیلم به بازار ارائه شد. در اواخر سال ۲۰۰۵ دستگاه‌های بازی قابل حمل شرکت سونی هم از آراس‌اس ۲٫۰ پشتیبانی می‌کرد.

پادکست چیست؟
    پادکست از پیشرفته ترین و جدیدترین سامانه های ارتباطی است و روشی برای انتشار محتوای الکترونیکی به وسیله صدا که کاربران از طریق آن می توانند ساخته های صوتی و کلامی خود را به شنوندگان، ارائه دهند که از آن به وبلاگ صوتی هم یاد می شود و به زبان ساده تر جدیدترین تکنولوژی برای انتشار صوت بر روی شبکه اینترنت است. پادکست یک فایل چند رسانه ای است که با استفاده از فیدهای عمومی برای پخش صدا بر روی کامپیوترهای شخصی وموبایل، بر روی اینترنت فرستاده می شود.


  ویژگی‌ها
 پادکستینگ یک روش ارائه محتوا در اینترنت است که بر مبنای فایل های صوتی کار می کند. مانند سایر روش های ارائه اطلاعات به صورت فایل های صوتی مثل Radio Broadcasting و Online Audio/Video streaming که بر اساس ارسال فایل های صوتی کار می کنند، روش پاد کستینگ نیز اساسا شبیه همین روش ها است ولی چند تفاوت عمده و متمایز کننده دارد:
    1- پاد کستینگ بر خلاف سایر روشهای ارائه محتوای صوتی که به روش Push Technology کار می کنند، بر اساس روش Pull Technology است. یعنی، در این روش، مصرف کننده بر اساس تقاضای مشخص خود، به محتوای وب دسترسی دارد و مانند رادیو، مطالب به او تحویل داده نمی شود بلکه او آنها را بر اساس نیاز خود تحویل می گیرد.
    2- در این روش، مصرف کننده محتوای مورد نظر را توسط دستگاه های پخش غیر از کامپیوتر استفاده می کند و در زمان استفاده، نیازی به دسترسی به کامپیوتر نیست. معمولا دستگاه های استفاده از پادکست ها بسیار کوچک و قابل حمل است و کاربر در هر زمان و مکانی قادر به استفاده از محتوای صوتی خواهد بود.
    3- محتوا پس از دریافت از اینترنت، بدون نیاز به ارتباط با اینترنت، قابل استفاده خواهد بود در حالی که در سایر روشها، نیاز به ارتباط اینترنتی برای استفاده از محتوا است.
    4- در این روش، امکان شنیدن هر بخش از محتوا، جلو و عقب بردن آن، شنیدن محدوده خاص از محتوا و سایر کنترل ها از طرف کاربر ممکن است. کاربر به هر تعداد بار که بخواهد می تواند محتوا را گوش دهد در حالی که در رادیو اینترنتی، چنین امکانی به خودی خود وجود ندارد.
    5- در این روش، نیازی به مراجعه به وب سایت های مختلف برای دسترسی به انواع محتویات نیست و با تنظیم نرم افزار، کپی محتوا به دستگاه پخش آن بطور اتوماتیک انجام شده و کاربر همیشه آخرین و جدید ترین اطلاعات را در دستگاه پخش مختوای صوتی خود خواهد داشت.


چگونه به یک پادکست گوش کنیم؟
    اگر سایت مورد نظر لینک مستقیم به فایل mp3 بدهد که فقط لازم است روی لینک کلیک کنید. اگر سایت آدرس پادکست را داده، شما برای گوش دادن به پادکست به یک نرم‌افزار نیاز دارید که ما آنرا پادکِش (PodCatch)می‌نامیم. ما نرم‌افزار ipodder را پیشنهاد می‌کنیم. بعد از نصب این نرم‌افزار می‌توانید آدرس هر پادکست را در آن وارد کنید و این نرم‌افزار برنامه‌های رادیویی آن پادکستها را بطور اتوماتیک دریافت خواهدکرد.


مثال :
KHAMENEI.IR Podcast
نسخه پادکست وب سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
  • امید بابایی

"مهارش کن" نظم زندگی ما در خطر است

امید بابایی | دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۱۰ ق.ظ

مهارش کن-پیش نمایش

کلیه حقوق این اثر متعلق به خانه طراحان انقلاب اسلامی است.
  • امید بابایی

باج بدهید، اطلاعاتتان را پس بگیرید

امید بابایی | شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ق.ظ

حتی شبکه‌هایی که دارای شکاف هوایی هستند هم ممکن است مورد نفوذ قرار بگیرند زیرا اگر یک کامپیوتر به اینترنت هم وصل نباشد، هنوز تابش‌های الکترومغناظیسی (امواج رادیویی) از آن بیرون می‌آید.....

  • امید بابایی

پروژه نفوذ و جاسوسی از ایرانیان؛

امید بابایی | شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ
کانال ماهواره‌ای جدید «فقط مخصوص ایرانی‌ها»
«کاربران ما تنها لازم است به کانال توشه بروند، ویدئوها را ضبط کنند و آن را به لپ تاپ خود منتقل کنند و تمام آن فایل‌هایی را که ما برایشان فرستادیم و در آن ویدئو مخفی شده‌اند، باز کنند.»
تنها راه مقابله با کانال جدید جاسوسی و نفوذ در ایران توجه و مراقبت شهروندان ایرانی است که حریم خصوصی خود را در اختیار چنین پروژه زیرکانه‌ای قرار ندهند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در فضای پسابرجامی با همکاری آمریکا و انگلیس پروژه جدیدی برای جاسوسی و نفوذ در ایران آغاز شد. پروژه‌ای که از لس‌آنجلس هدایت می‌شود و در لندن تبلیغ می‌شود.

 یک سازمان به ظاهر غیرانتفاعی با نام «پیشتازان اینترنت آزاد» از لس‌آنجلس آمریکا برای مردم ایران کانال ماهواره‌ای جدیدی راه‌اندازی کرده تا از طریق آن وارد حریم خانواده‌های ایرانی و سیستم‌های رایانه‌ای ایرانیان شود.

  کانال توشه چیست؟

این کانال ماهواره‌ای قرار است به بهانه‌های آموزشی و تفریحی و... ویدئوهایی با محتوای جذاب روی شبکه خود قرار دهد."مهدی یحیی نژاد" بنیانگذار این طرح از آمریکا می‌گوید: «توشه یک بستر جدید توزیع محتوای اینترنتی و دیجیتالی است.»وی از کاربران می‌خواهد برنامه‌های این شبکه را ضبط کنند و با استفاده از USB یا کابل‌های ارتباطی به سیستم‌های رایانه‌ای منزل یا لپ تاپ‌های خود منتقل کنند.

 این گفته‌ها را به دقت بخوانید: «کاربران ما تنها لازم است به کانال توشه بروند، ویدئوها را ضبط کنند و آن را به لپ تاپ خود منتقل کنند و تمام آن فایل‌هایی را که ما برایشان فرستادیم و در آن ویدئو مخفی شده‌اند، باز کنند.»

 در واقع کاربران ایرانی با این اقدام به راحتی تمام اطلاعات شخصی و کاری خود را در اختیار افرادی در لس‌آنجلس قرار داده‌اند.

 مدیر این پروژه در ادامه سخنانش از قابلیت بالای این شبکه سخن گفته است: «ما قادر هستیم در حد یک گیگابایت را در یک ساعت برایشان بفرستیم. ما آنقدر ظرفیت داریم که هر چه دستمان بیاید که به کاربر ایرانی مربوط باشد برایشان می‌فرستیم.»

 مدیران آمریکایی این پروژه حتی برای پارزیت هم فکرهایی کرده‌اند تا مشکلی برای ورود به حریم خانواده‌های ایرانی پیش نیاید.

پشت ‌پرده «توشه» کیست؟

نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که "مهدی یحیی نژاد" تأکید کرد که "این تکنولوژی برای اولین بار در دنیا فقط برای ایران ارائه می‌شود."

 در ظاهر این کانال جدید با نام یک سازمان غیرانتفاعی با عنوان "پیشتازان اینترنت آزاد" و فردی به نام "یحیی نژاد" معرفی شده اما در واقع با توجه به برنامه‌ریزی گسترده، نوع پروژه ارائه شده و نیاز مالی چنین برنامه‌ای نمی‌توان نام سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) را مطرح نکرد. به خصوص زمانی که شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی (BBC PERSIAN) به تبلیغ آن می‌پردازد.

 شبکه انگلیسی فارسی‌زبان چند دقیقه از برنامه‌هایش را به معرفی این کانال ماهواره‌ای اختصاص داد و با عبارت‌های گوناگون تلاش کرد که آن را کانالی مفید برای ایرانی‌ها معرفی کند.

 عبارت‌هایی مانند "آزادی اطلاعات"، "تکنولوژی آزاد"، "پروژه آموزشی"، "سازمان غیرانتفاعی"، "اینترنت آزاد"، "ویدئوهای آموزشی و سرگرمی" و... نباید ما را از پشت پرده چنین طرح‌هایی غافل کند.

 کانالی که از لس‌آنجلس هدایت می‌شود بدون آنکه منبع مالی‌اش را مشخص کند، در معرفی خود آورده که ایرانیان می‌توانند "بدون هزینه و به صورت رایگان" به انواع مطالب اینترنتی دسترسی داشته باشند. 

 اگر بخواهیم واقع بین باشیم نباید باور کنیم که دولتمردان آمریکایی که روزگاری نه چندان دور انواع تحریم‌ها علیه کشورمان وضع کردند و واردات مواد غذایی و دارویی به ایران را ممنوع کرده بودند امروز قصد محبت دارند و بدون نیت سوء می‌خواهند آموزش و تکنولوژی و سرگرمی به ایران منتقل کنند.

 نباید انتظار داشت که سازمان جاسوسی آمریکا که جاسوسی از شهروندان آمریکایی و مقامات کشورهای دوست خود را در کارنامه دارد از کنار جاسوسی و نفوذ از شهروندان ایرانی بگذرد.

 تنها راه مقابله با چنین پروژه‌هایی برای نفوذ و جاسوسی، مراقب و دقت شهروندان و کاربران ایرانی شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای است.

  • امید بابایی

افتتاح مرکز پژوهشی موبایل و اینترنت در دانشگاه کاشان

امید بابایی | چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۲۱ ق.ظ

مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی، رفتاری موبایل و اینترنت طی مراسمی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان افتتاح و آغاز بکار کرد.

 هدف:پرداختن به جنبه های پژوهشی، آموزشی ، مشاوره ای و ترویجی مسایل مربوط به موبایل و اینترنت

در اهداف پژوهشی هدف این است که  ابعاد اجتماعی و رفتاری فضای اینترنت با همکاری اعضای هیات علمی تحلیل و بررسی شود.

 تحقیقات: باید سعی شود تازه ترین منابع و برخی  دستاوردهای علمی و تحقیقاتی را در مرکز تمرکز دهیم .بیش از 200 مقاله و کتاب برای این مرکز تهیه شده

 و باید رویکرد برون گرایی داشته باشیم و طرح هایی کاربردی برای مرکز ارائه شود.

رویکرد آموزشی :به لحاظ آموزشی سعی داریم که گرایش های بین رشته ای متناسب با مرکز را ایجاد کنیم  و نیز در جهت پژوهشی تلاش هایی در تدوین و تنظیم اساسنامه مجله پژوهشی متناسب با مرکز انجام شده است.

 برپایی سمینارها و کارگاه ها :سعی بر این است تا بانک اطلاعاتی از مجموعه ایده ها، پایان نامه ها و زمینه جدیدی برای تاسیس گرایش ها در ارتباط با فضای مجازی داشته باشیم.

 برگزاری همایش های دوسالانه، برگزاری نشست ها  و برگزاری مشاوره های متناسب با موضوعات مرکز که مورد نیاز مردم و نهادهاست از برنامه های پیش روی این مرکز است.

در مرکز سه حوزه جامعه شناسی و مدیریت  روانشناختی، تربیتی و تربیت بدنی و نیز حوزه حقوقی  تدارک دیده شده که هر کدام وظایف خاصی را مورد مطالعه دارند.

خبر

  • امید بابایی

پاسخ به یک شبهه رایج در فضای مجازی

امید بابایی | سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۵۲ ق.ظ

پرسمان

قدس آنلاین / حجت الاسلام هاشم فروزش «به این تصویر نگاه کنید و متن نوشته شده در آن را بخوانید». اگر در فضای مجازی حضور فعالی دارید، احتمالاً از این دست مطالب زیاد خوانده یا شنیده اید. البته در محافل دورهمی و در محاوره مردمی هم این مطالب نقل می‌شود.

در پاسخ این گونه مطالب پاسخ‌های زیادی می‌شود ارایه کرد. به این چند نمونه دقت کنید:

یک: در بسیاری از موارد باید به کسی که این حرف را نقل می‌کند یا از او نقل می‌کنند، بگوییم: شما خودتان را اذیت نکنید! طلای مصرف شده در بارگاه ائمه عسکریین همه اش از کمک‌های مردمی است و جالب آنکه خرده کمک‌های همین فقرا و نیازمندان ـ که شما برای مخالفت با ائمه معصومین (علیهم السلام) پشت سر آن‌ها مخفی شده ایدـ خیلی بیشتر از کمک‌های دانه درشت‌ها و سرمایه داران است. سپس به او بگویید که اگر تمایل دارد یک سری به کمیته کمک‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات بزند و از آن‌ها بپرسد. ممکن است طرف عنوان کند که «من با اهل بیت مخالف نیستم» و بعد این حرف درست را مطرح کند که «اهل بیت نیاز به ساخت گنبد و بارگاه مطلا ندارند» و یا بگوید «اگر خود امام حسن عسکری (علیه السلام) هم بودند، این طلاها را میان مستمندان تقسیم می‌کردند» و...
این مطالب درست هم هستند، ولی از آن‌ها استفاده نادرستی می‌شود. ایراد کار این است که گمان می‌کنند، کسانی که به طلای گنبد امامان معصوم (علیهم السلام) اهمیت می‌دهند و برای ساختن آن کمک می‌کنند، ائمه هدی (علیهم السلام) را محتاج می‌پندارند! شاید اگر کمی فکر کنند و کار پاکان را قیاس از خود نگیرند، به این مطلب می‌رسند که این ما هستیم که به این امر نیاز داریم نه ائمه (علیهم السلام). اگر کسی مبلغی را ـ چه مختصر چه زیاد ـ نذر اهل بیت (علیهم السلام) می‌کند، نیاز خود را نشان داده است، نه نیاز آنان را. این جمله درست است که «اهل بیت نیاز به ساخت گنبد و بارگاه طلاکاری شده ندارند» ولی این جمله هم درست است که  ما نیاز داریم که نشان بدهیم ارادت ما به عزیزان و محبوبان الهی مان برایمان از داشتن رفاه بیشتر و آسایش زندگی به مراتب بیشتر است. اصولاً انسان‌هایی که از لطافت روح بیشتری برخوردارند و هنوز محبت دنیا قلبشان را اشباع نکرده است، این گونه اند که به مقدساتشان بیشتر از شکمشان اهمیت می‌دهند. اتفاقاً همین‌ها هستند که هنگام کمک به مستمندان بیشتر از بقیه کمک می‌کنند. این را هم از طرف بخواهید که برود و به این مستمندان سر بزند و از آن‌ها بپرسد که مؤمنان بیشتر به نیازمندان کمک می‌کنند یا مرفهان که البته پاسخ این پرسش پیش از تحقیق هم مشخص است.
دو : دقت کنید! منظورم هم این نیست که مرفهان کافرند. نه. منظورم این است که کسانی که رفاه برایشان در اولویت قرار دارد، نقطه مقابل کسانی هستند که ایمانشان برایشان مهم‌تر است. برای چنین مؤمنانی بلند مرتبه نگه داشتن «شعائر الهی» بسیار مهم تر از برخورداری از رفاه شخصی بیشتر است و همین‌ها هستند که بیشتر هم به مستمندان می‌رسند. «شعائر الهی» اموری هستند که آیه و نشانه و علامت حرکت به سوی خدا هستند؛ مانند تابلوهای یک مسیر و هر کسی که بخواهد به سوی خدا برود، با استفاده از دلیل و نشانه‌های این شعائر مسیر را گم نمی کند و می‌تواند به حرکتش ادامه بدهد. زنده نگه داشتن این علامت‌ها زنده نگه داشتن مسیر الهی است. احیای شعائر هم از هر کسی بر نمی‌آید. انسان الزاماً باید اهلیت لازم را داشته باشد تا بتواند شعائر الهی را زنده نگه دارد. چرا؟ به استناد آیه 32 سوره مبارکه حج: «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»: داشتن یک قلب آماده و با تقوا شرط است و کسی می‌تواند شعائر دین خدا را بزرگ بدارد که قلبش صفت تقوا را داشته باشد.
سه:  ساختن یک گنبد آن هم با 25 هزار خشت طلا غیر ممکن است. کسی که این متن را تنظیم کرده است یا نمی داند طلا چیست یا نمی داند خشت به چه می‌گویند یا بلد نیست تا 25 هزار بشمارد! گنبد به دلیل مدل خاص معماری ای که دارد، اصلاً نباید سنگین ساخته شود، چون وزن زیاد مصالح به فروریختن آن سرعت می‌بخشد. چگالی طلا از خشت بیشتر است و این بدان معناست که برای ساختن گنبد، خشت مناسب تر است. از قدیم هم مرسوم بوده است که گنبدها را با خشت می‌ساختند و روی خشت یک ورق نازک مس آب طلا داده شده کار می‌کردند. چند خشت از گنبد مطلای امام رضا (علیه السلام) در موزه حرم موجود است. در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) هم مشابه آن هست. دیدنشان خالی از لطف نیست. مشخصات آن ورق مسی هم که فقط روی یک سطح خشت کشیده می‌شود و از لبه‌ها هم بیشتر از یک سانت نیست، به صورت تقریبی این است: یک ورق مسی با ضخامتی بین یک تا دو میلی‌متر و ضخامت طلای آبکاری شده هم بین 25 تا 70 میکرون. البته کسانی که این شبهات را تنظیم می‌کنند، به احتمال قوی این مطلب را می‌دانند و اگر هم ندانند، بندگان خدا تقصیری ندارند؛ چون ظاهر گنبد را می‌بینند و چنین آدم‌هایی به دنبال تعقل نیستند و آنچه در ظاهر می‌بینند، باور می‌کنند. دوستان عزیز! این متن ادعای تمامیت در پاسخ دهی را ندارد و مسلم است که هر یک از شما می‌توانید پاسخ‌هایی پخته تر و بلیغ تر از آنچه اینجا بیان شد، به گویندگان این شبهات بدهید. سعی این سطور بر این بوده است که دریچه ذهن شما را به سوی پاسخ‌های متقن و دقیق به این شبهات بگشاید.
  • امید بابایی

رسانه ها وحجاب اسلامی

امید بابایی | سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۳۳ ق.ظ

نقش و تأثیر رسانه ها در تغییر فرهنگ اسلامی و دینی:
یکی از عواملی که در گسترش فرهنگ برهنگی تأثیر گذار بوده است، فعالیت های مسموم و غیر اخلاقی رسانه های غربی و ماهواره ای است. در واقع ماهواره ها و رسانه ای مکتوب و غیر مکتوب نقش الگودهی و جریان سازی فرهنگ برهنگی را بر عهده دارند. بسیاری از رسانه های ماهواره ای اصل ماهیت و رسالتشان در جهت کودتای فرهنگی و نفوذ و سست نمودن پایه های فرهنگی و مذهبی سایر کشورها و ملت ها ست.
این متخاصمین فرهنگ و هویت دینی و باورهای اسلامی افراد را هدف گرفته اند به طوری که با تمام توان و نیرو سعی در تولید و انتشار فیلم و عکس های سکسی، صوت و نوارهای مبتذل و غیر اخلاقی می نمایند. تمام این فعالیتها در جهت فروپاشی حریم حیا و عفت عمومی می باشد.

راز بی حجابی دختران مجرد در جامعه

  • امید بابایی

خانواده را دریابید...

امید بابایی | يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۰۲ ب.ظ

هدف از تأسیس شبکه های ماهواره ای متلاشی کردن خانواده های ایرانی است


رابرت مرداک یهودی در آمریکا قبل از این که برج های دوقلو را با هواپیما منهدم کنند آنها را خرید و بیمه کرد و شش ماه بعد در سال 2001   بعد از این که برج های دوقلو را زدند دو برابر پول برج های دو قلو را از بیمه آمریکا دریافت کرد و از این پول ها شبکه من و تو و شبکه فارسی وان را تأسیس کرد.
 رابرت مرداک یهودی در جواب  این سؤوال که  هدف شما از تأسیس  شبکه من و تو و فارسی وان  چه بود می گوید، هدف من متلاشی کردن خانواده های ایرانی است.

ادامه

  • امید بابایی