شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

آماده شوید ....

امید بابایی | دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۴۸ ق.ظ
  • 03

  • 04
  • امید بابایی

اینفوگرافیک/خطرهای اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

امید بابایی | يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۷ ق.ظ
شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار هیچ مشکلی ندارند، اما آنچه باعث می‌شود که این شبکه‌ها امروز منشأ تهدید باشند نه فرصت، محتوا و آسیب‌های اعتیاد به آنهاست. جایی که به مرور ارزش‌های فکری شخص در قالب جنگ نرم عوض شده و در تعارض با جامعه ایرانی حرکت می‌کند.
  • امید بابایی

با بزرگترین جستجوگر موسیقی کشورهای فارسی زبان آشنا شوید

امید بابایی | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ
یکی از جویشگرهای بومی با گذشتن از خزش دو میلیون فایل صوتی در فضای وب به بزرگترین جستجوگر این حوزه در بین کشورهای فارسی زبان مبدل شد.
به گزارش گرداب؛ علی محمد زارع بیدکی با اعلام این خبر اظهار کرد: با راه‌اندازی سرویس آوا و آغاز خزش فایل‌های موسیقی فارسی، پارسی‌جو موفق شد از مرز دو میلیون موسیقی بگذرد.

وی گفت: سرویس "آوا" با پوشش انبوهی از فایل‌های صوتی قادر است در کمترین زمان، آهنگ مورد نظر را در اختیار کاربر قرار دهد بی‌آنکه جستجوکننده درگیر صفحات و تبلیغات مزاحم شود.

او افزود: بروز بودن موزیک‌ها، انتخاب کیفیت‌های پخش، جستجو بر اساس نام، خواننده، متن موزیک و نام آلبوم و ساختن لیست موزیک‌های مورد علاقمند از جمله ویژگی‌های این سرویس جستجوگر است که همین امر مبین توانمندی متخصصان کشورمان در طراحی و پیاده‌سازی موتور مذکور است.

این مدیر پروژه با بیان اینکه فرآیند خزش در جستجوگر به نحوی است که در هر ساعت به منابع تازه‌ای از فایل‌های صوتی دسترسی پیدا می‌کند، افزود: با توجه به هوشمندی این موتور جستجو پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بالغ بر سیصد هزار فایل صوتی دیگر به این سرویس افزوده شود.
  • امید بابایی

ظرفیت صدور انقلاب اسلامی در فضای مجازی؛

امید بابایی | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۴۷ ق.ظ
از اواسط دهه 1990 که اینترنت به تدریج ابتدا در کشورهای غربی به عنوان رسانه‌ای همگانی رواج یافت، این فناوری ارتباطی به مثابه ابزاری موثر در انتقال و ترویج سیاست‌ها و فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی به کار گرفته شد. ما نیز باید در نظر بگیریم که پیام‌ها و اصول انقلاب اسلامی می‌تواند در بستر پر نفوذ فضای مجازی به دست مخاطبان پرشمار برسد.
گروه فرهنگ و جامعه؛ رشد و گسترش اعجاب‌آور و روزافزون فناوری‌های نوین ارتباطی در سال‌های اخیر، تغییراتی شگرف در سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و شیوه مشارکت سیاسی افراد به وجود آورده است، شبکه‌های اجتماعی مجازی و سایت‌های خبری و تحلیلی کاملا از ماهیت فانتزی، نخبه‌محور و به نوعی لوکس خود خارج شده و به ابزاری همگانی و همواره در دسترس تبدیل شده‌اند.


منتشر نشود/مطلب شنبه: نقشه عملیاتی به جای دغدغه‌های شخصی


از همان اواسط دهه 1990 که اینترنت به تدریج ابتدا در کشورهای غربی و سپس در کشورهای در حال توسعه به عنوان رسانه‌ای نافذ و همگانی در میان نخبگان و توده مردم رواج یافت؛ این فناوری ارتباطی به مثابه ابزاری موثر در انتقال و ترویج سیاست‌ها و فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی به کار گرفته شد،

  • امید بابایی

لزوم حمایت از فعالیتهای خودجوش فرهنگی مجازی

امید بابایی | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۴۶ ق.ظ

ادب حضور در فضای مجازی را آموزش نداده‌ایم

در فضای مجازی شایعه‌سازی و دروغ و تهمت ظاهراً لذت‌بخش است و آموزشی برای مواجهه با فضای مجازی به افراد وجود ندارد. آموزش آشنایی با فضای مجازی وجود دارد اما برای حضور در آن آموزشی داده نمی‌شود.

با افتخار اعلام می‌شود که ما عرض باند را افزایش داده‌ایم و به مناطق دورافتاده هم آن را کشانده‌ایم، ظاهر آن پیشرفت است ولی باطن چه؟ وقتی برای این مسئله فرهنگ‌سازی نکرده‌ایم، آیا عمل ما خدمت است؟ لوله‌کشی مهم است اما در آن لوله فاضلاب است یا آب؟

متاسفانه از سوی دیگر از فعالیت‌های خودجوش فرهنگی که برخی افراد در فضای مجازی انجام می‌دهند، نیز حمایت نمی‌شود و برای این مسئله مدیریت و برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.
کشورهای لیبرال هم در عمل خود غیرلیبرالی عمل می‌کنند مثلا در فرانسه، خانم معلم محجبه را راه نمی‌دهند ولو بهترین معلم باشد و در فرهنگ لیبرالی خود قائل به مدیریت حضور کسانی هستند که با ارزش‌های آنها هماهنگ باشند.

تا بیست سال آینده، چیزی به نام رسانه ملی واحد نخواهیم داشت و شبکه‌های مختلف مجازی و ماهواره آن‌قدر زیاد خواهد شد که رسانه ملی واحد، که مرجعیت داشته باشد و بقیه رسانه‌ها در حاشیه‌اش باشند، وجود و کارایی نخواهد داشت.

حاکمیت فضای مجازی که در آینده بیشتر هم خواهد شد،  به معنی این است که یک آموزش و پرورش جذاب در موازات آموزش و پرورش ما فعالیت می‌کند که اختیارش هم در دست ما نیست و برای این قضیه باید برنامه‌ریزی کنیم.

نوجوانان ما امروز گرفتار فضای مجازی شده‌اند و چند ساعت از عمر خود را در آن سپری می‌کنند و دیگر نظام آموزش و پرورش نهاد بی‌رقیب و مرجع آموزشی نیست، امروزه حضور مدیریت نشده در فضای مجازی یکی از دلایل مهم طلاق است، در انگلیس هم فیس‌بوک از عوامل افزایش طلاق اعلام شده است. این نتیجه برای بزرگسالان است و برای کودکان و نوجوانان آثار به مراتب زیانبارتر خواهد بود.

بیشترین مشتری تلگرام ایرانی‌ها هستند اما هرگز آموزشی درباره ادب استفاده و فواید و خطرات این فضا و نرم افزار وجود ندارد+

  • امید بابایی

طرح فضای مجازی در جلسه درس خارج فقه - رهبری

امید بابایی | چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۴۹ ق.ظ

بیانات رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه

رهبری : حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت «وظیفه‌شناسی» و «موقعیت‌شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسائل دینی خاطرنشان کردند: اگر وظیفه به‌درستی شناخته نشود، علم، تقوا و حتی شجاعت نیز اثر مثبت و مورد انتظاری نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی، «بصیرت» را به معنای شناخت نیازها و واقعیات جامعه خواندند و افزودند: «بصیرت» یعنی بدانیم جوانِ امروز چه نیازهایی دارد و بر لوح دل آماده و مشتاق او، چه چیزی نقش بسته یا باید نقش ببندد.
ایشان با اشاره به هزینه‌های گزاف و برنامه‌ریزی‌های فراوان علیه ایمان و اعتقادات مردم گفتند:

دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا، به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است و امروز این کار در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقابله با این نقشه را اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ی روحانیت خواندند و خاطرنشان کردند: حوزه‌های علمیه و دانایان مذهب باید قابلیت مواجه شدن با لشکر عظیم دشمن را در خود ایجاد کنند.
ایشان با اظهار تأسف از ناآشنایی برخی مبلغان دینی با ابزارهای جدید رایانه‌ای و همچنین عدم درک درست از اهمیت مسئله‌ی فضای مجازی در برخی مسئولان، افزودند:
 فضای مجازی، به‌صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده از فرصت‌های آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد و در همین خصوص، شورای عالی فضای مجازی با هدف تمرکز در فکر، تصمیم و اقدام تشکیل شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها را ازجمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه برشمردند و افزودند:
این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد، زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست، بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوش‌های دقیق و پردامنه‌ی فقهی، اقدام و عمل کرد.
منبع
  • امید بابایی

تبلیغات ماهواره علت افزایش آمار طلاق و کاهش فرزندآوری است

امید بابایی | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۷ ق.ظ
حجت الاسلام ماندگاری:
photo_2016-09-04_09-10-55
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری گفت: زن و شوهر باید مواظب نگاه خود باشند چرا که امروزه یکی از دلایل مهم جدایی‌ها نگاه به نامحرم و تماشای برنامه‌های ماهواره است که باعث دلزدگی زوج‌ها از یکدیگر می‌شود.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کاشان اول، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه علیهماالسلام در امامزاده سلطان امیر احمد کاشان اظهار کرد: زن و شوهر زوج بندگی یکدیگر هستند و باید مواظب بندگی یکدیگر باشند.

لینک ادامه
  • امید بابایی

پیشخوان | مطالعه بیشتر درباره‌ «رسانه»

امید بابایی | دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۵ ق.ظ

پیشخوان | مطالعه بیشتر درباره‌ «رسانه»

انتقال پیام در عصر حاضر توسط رسانه‌های جمعی فرصتی است برای انقلاب اسلامی تا بتواند معارف خود را از قالب‌های گوناگون منتقل کند. اگر در این امر جمهوری اسلامی اهداف خود را خوب شناخته و متناسب با آن از ابزار رسانه استفاده کند، اثر تربیتی بی‌نظیری را می‌تواند در مخاطب خود ایجاد نماید. رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیاناتی هدف اصلی بهره‌برداری از ظرفیت رسانه را بیان فرمودند:
 
«یک دولت از ایجاد این کانال و این تجهیزات و تشکیلات در سرتاسر کشور هدفی دارد؛ هدف ما چیست؟ ما میخواهیم چه بکنیم؟ البته ممکن است اهداف فرعی وجود داشته باشد؛ اما هدف اصلی ما سازندگی مردم به شکلی است که اسلام و انقلاب میخواهند... بنابراین، در یک جمله، «هدف» باید در همه چیز دنبال بشود؛ در برنامه‌ی کودکان هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در سرگرمی و تفریح هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در میزگردها و مصاحبه‌ها هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در ارائه‌ی برنامه‌های فیلم و سریال هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در کارهای ادبی و هنری و فرهنگی و غیره هم عیناً همین هدف باید دنبال بشود؛ منتها یک مجموعه‌ی هوشمند وقتی میخواهند هدفی را دنبال بکنند، راههای چندصدگانه و گاهی چندهزارگانه‌ی رسیدن به آن هدف را در پیش رو قرار میدهند و برای هر کدام از راهها حکمی میگذارند. ۱۳۷۰/۱۱/۰۷»

برای دریافت جزوه‌ی این پیشخوان در قالب پی.دی.اف بر روی تصویر بالا کلیک کنید.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، پیشخوان زیر را برای مطالعه‌ی بیشتر در موضوع «رسانه» پیشنهاد می‌کند:
 
  • امید بابایی

یک نکته‌ی دیگر هم مسئله‌ی فضای مجازی است که ...

امید بابایی | شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۸ ق.ظ

 من میخواهم خواهش کنم از جناب آقای رئیس جمهور این [را دنبال کنند]؛ چون فضای مجازی واقعاً یک دنیای رو به رشدِ غیرقابل توقّف است، یعنی واقعاً آخر ندارد؛ آدم هرچه نگاه میکند، آن چیزِ اوّ‌ِلِ‌بلاآخر، فضای مجازی است. هرچه انسان پیش میرود در این فضا، این همین‌طور ادامه دارد. این یک فرصتهای بزرگی در اختیار هر کشوری میگذارد، تهدیدهایی هم در کنارش دارد؛ ما بایستی کاری کنیم که از آن فرصتها حدّاکثر استفاده را بکنیم، از این تهدیدها تا آنجایی که ممکن است خودمان را برکنار نگه بداریم. خب، شورای عالی فضای مجازی به این منظور تشکیل شد. مثلاً فرض بفرمایید که حالا در گزارش آقای دکتر جهانگیری هم اتّفاقاً به این بخش تقریباً اصلاً نپرداختند، یک سطر فقط ایشان اشاره کردند که فلان بخش را نمیدانم چه‌کار کردیم، مثلاً راجع به فلان بخشی که در شبکه‌ی ملّی اطّلاعات مؤثّر است، این را مثلاً فراهم کردیم. به جستجوگرها ایشان [اشاره کردند]، چون جستجوگر چند سال است که شروع شده، جستجوگرها را اینها دارند [طرّاحی] میکنند و الان جوانها از این طرف و آن طرف، شاید ده‌ها سیستم جستجوگر را طرّاحی کرده‌ند و ساخته‌اند و تولید کرده‌اند، یعنی چیز جدیدی نیست؛ ایشان هم روی آن تکیه کردند؛ امّا آن شبکه‌ی ملّی اطّلاعات را ــ که خیلی مهم است آن شبکه‌ی داخلی ــ ما هنوز پیش نرفته‌ایم؛ خب، با اینکه آقای واعظی[۱۱] هم معتقد به این قضیّه هستند و دوستان همه معتقدند به این قضیّه امّا این پیشرفت نداشته؛ این را بایستی ان‌شاءالله دنبال کنیم که ضربه‌های بی‌جبرانی نزنیم.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=34162

  • امید بابایی

چادر یک رسانه است آن هم در المپیک ...

امید بابایی | شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۳ ق.ظ

لطفا چادر«سکینه خدابنده لو» را سفید ببینید!

کیف کردم که کسی هست که به‌قدر وسع خودش به دنیا بگوید که این چند متر پارچه سیاه که ما صدایش می‌کنیم «چادر» فقط برای عکس‌های ترسناکِ زامبی‌های داعش با آکساسوار سرهای بریده نیست! می‌شود با این چند متر پارچه سیاه، آدم‌ها را دوست داشت، از صلح گفت و با آن به همه دنیا لبخند زد!

«زیر این عکس را کامنت برداشته کامنت هایی که هرکدامشان اعتراض صاحبانشان را فریاد می‌زنند. فریاد می‌زنند از اینکه چرا یک نفر با سیاهی چادرش، رنگ را، هارمونی و هماهنگی را در کاروانمان به‌هم‌ریخته؟! اما من این به‌هم‌ریختگی را دوست دارم. این «سیاهیِ وسطِ آن‌همه سفیدی» را دوست دارم. حتی اگر از حجاب اجباری دل‌پری داشته باشم یا اگر از چهره ترسناکی که گشت ارشاد از چادرم ساخته بیزار باشم؛ اما این بار دلم می‌خواهد از این شلختگی لذت ببرم و فکر کنم که هرز گاهی چه قدر می‌شود بعضی از این ناهماهنگی‌ها و پلشتی‌ها را دوست داشت. من امروز همان‌قدر که از دیدن ویلچرِ ناهماهنگ زهرا جان نعمتی در کاروانمان لذت بردم و با دیدنش چشمانم برق زد از دیدن آن «نقطه سیاهِ وسط آن‌همه سفیدی» هم کیف کردم.

کیف کردم که کسی هست که به‌قدر وسع خودش به دنیا بگوید که این چند متر پارچه سیاه که ما صدایش می‌کنیم «چادر» فقط برای عکس‌های ترسناکِ زامبی‌های داعش با آکساسوار سرهای بریده نیست! می‌شود با این چند متر پارچه سیاه، آدم‌ها را دوست داشت، از صلح گفت و با آن به همه دنیا لبخند زد! من این «سیاهیِ وسط آن سفیدی» را دوست دارم چون امروز یک نفر بود که نه‌فقط به دنیا که به مردم خودمان بگوید باور کنید می‌شود با چادر بود و مثل دخترهای سنتی خانه‌نشین نبود. می‌شود با آن مسابقه داد، روی سکوی قهرمانی ایستاد، دور دنیا را گشت و منتظر اتفاق عجیبی نبود. روی حرفم با آن‌هایی است که این ناهماهنگی را دوست نداشتند، خواستم بگویم بیایید یک این بار چشم‌پوشی کنیم، این سیاهی وسط کاروانمان را سفید ببینیم. بیایید یک این بار این شلختگی‌ها و ناهماهنگی‌ها را دوست داشته باشیم اصلاً بیایید یک این بار دلمان نخواهد همه‌چیزمان به همه‌چیزمان بیاید!»

رؤیا هاشمی/ تریبون

  • امید بابایی