شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

۴۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

بی اعتمادی ...

امید بابایی | سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۳۳ ب.ظ

خبرگزاری تسنیم

  • امید بابایی

ماهواره و سخن قرائتی ...

امید بابایی | يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۵۶ ب.ظ

ما همه‌ی پشت‌بام‌های خانه‌هایمان را نمی‌گویم. ولی بسیاری از پشت‌بام‌های خانه‌هایمان سنگر دشمن است. خودمان پول داده‌ایم، افکار آمریکا و اهداف آمریکا را آورده‌ایم و از طریق پشت بام به نسل و بچه هایمان می‌دهیم.....

این پدر وقتی ماهواره می‌خرد، افکار آمریکا را می‌آورد و به خورد بچه‌اش می‌دهد، خوب این بچه یک جایی سیلی می‌خورد....

  • امید بابایی

بهره گیری از فضای مجازی در تبلیغ دین

امید بابایی | يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۲۹ ب.ظ

خالی کردن عرصه مجازی برای فعالیت‌های مخالفان

دانلود متن سخنرانی حجت الاسلام قرائتی

http://gharaati.ir/show.php?page=darsha&id=2383


1- دعوت جوانان به دین از طریق فضای مجازی
2- خالی کردن عرصه مجازی برای فعالیت‌های مخالفان

3- تبلیغ دین، حتی در زندان برای خلافکاران
4- بهره‌گیری از فضای مجازی برای پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی
5- فرصت دادن به دشمن، برای شناخت دین
6- فرصت سوزی، در نظام آموزشی دانشگاه‌ها
7- فرصت عمر برخی جوانان، در بطالت یا گناه
8
- بالابردن بهره‌وری از امکانات و فرصت‌های موجود

امروز این فضای مجازی، شبکه‌ها، ماهواره‌ها، سایت‌ها، اینترنت، یک راه جدیدی است. با علم هم که نمی‌شود مخالفت کرد. امام وقتی از پاریس به بهشت زهرا آمدند. فرمود که ما با سینما مخالف نیستیم، با فیلم بد مخالف هستیم. سینما یک تکنولوژی است و نمی‌شود با آ‌ن مخالفت کرد. مثل اینکه آدم با تلفن، با موبایل، با برق، با هواپیما، مخالفت کند. منتها باید سعی کنیم که این فضای مجازی را هم تعریف کنیم، یک خورده بهتر بشناسیم. خواص که می‌دانند. دانشجوها و اساتید و صدا و سیما و جمع زیادی می‌دانند. یک مقدار توضیح بدهیم که مسؤولیتمان در این فضا چیست؟‌ بالاخره مشتری خودش را دارد. ما همین درسهایی از قرآن که شب‌های جمعه پخش می‌شود، با استفاده از فضای مجازی ده‌ها هزار نفر مخاطب داریم که این‌ها از طریق اینترنت به ما متصل می‌شوند.
1- دعوت جوانان به دین از طریق فضای مجازی
قرآن یک آیه دارد که می‌گوید: اگر یوسف را می‌خواهید از یک در وارد نشوید. «لَا تَدْخُلُوا مِن بَابٍ وَاحِدٍ وَادْخُلُوا مِنْ أَبْوَابٍ مُّتَفَرِّقَةٍ» (یوسف/67) حضرت یعقوب به بچه‌هایش گفت اگر در شهر می‌روید، از یک در وارد نشوید. یعنی برای پیدا کردن یک یوسف می‌گوید از چند در وارد شوید. تمام جوان‌های ما یوسف ما هستند. ما اگر خواسته باشیم این‌ها را داشته باشیم، نمی‌شود از یک راه وارد شد. از تمام امکانات باید ما استفاده کنیم....
  • امید بابایی

چهره‌های تشیع انگلیسی

امید بابایی | يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۲۲ ب.ظ

«یاسر الحبیب»؛ موهن به همسر پیامبر(ص) و مروج قمه‌زنی در لندن!

*یاسرالحبیب و داعش

یاسرالحبیب از مبلغان و مقلدان سید صادق شیرازی در یکی از همین شبکه‌های ماهواره‌ای، ملت عراق را به تجمع در مقابل بیت آیت‌الله سیستانی تحریک می‌کند به این بهانه که این مرجع تقلید با فتوای جهاد، مسلمانان را مقابل هم قرار داده است.

این رفتار در عین حال که اذعان ناخواسته به رویکرد اشتباه فرقه شیرازی در تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است در واقع حمایت رسمی از گروهک تروریستی داعش هم هست، زیرا خلاف ادعای جریان شیرازی و به تصریح اهل سنت و تشیع، داعشی‌ها نه شیعه هستند و نه سنی. این گروهک تروریستی در هفته‌های اخیر علیه هر دو مذهب مسلمانان مرتکب جنایات متعددی شده‌اند.

واقعیت این است که حمایت انگلیسی‌ها از جریان افراط گری شیعه نما در کنار حمایت بی شائبه از جریان افراط گری تکفیری وهابی، یک قیچی خطرناک علیه مصالح اسلام و مسلمین به وجود آورده است. اما در این میان آنچه جای سوال دارد این که چرا جریان شیرازی در قم باید حامی این گونه شبکه‌های ماهواره‌یا شیعه نما باشد و در سایت رسمی‌شان لینک و لوگوی آن را قرار داده و مورد حمایت مادی و معنوی خویش قرار دهند؟...

  • امید بابایی

بذر تردید در دل ...

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵ ق.ظ
  • امید بابایی

رادیو و تلویزیون فاسد چه ها می کند

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ق.ظ
معصیتى اگر اتفاق بیفتد، در محضر همه مردم است

 هنر یکی از علاقه های ذاتی بشر بوده و هست و این یک تمایل فطری است که خداوند در ذات انسان قرار داده است. اصل تعریف هنر چیست و بهتر بدانیم حساسیت پرداختن هنر به خاطر چیست؟
هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی و یا به‌منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شوند. همچنین می توان گفت هنر توانش و مهارت خلق زیبایی است. [۱] این تاثیر گزاری و هنر انتقال مفهوم شامل مفهوم گسترده ای می شود و به همین خاطر دارای اهمیت است.
مهمترین رسانه ها در انتقال هنر رادیو تلویزیون است و به همین خاطر امام خمینی (رحمه الله علیه) جمله ای عمیق و قابل تامل درباره این دو رسانه به کار بردند و فرمودند:
«رادیو تلویزیون دستگاهى است که اگر فاسد باشد یک ملت را فاسد مى‌کند. الان همه رادیو را گوش و تلویزیون را نگاه مى‌کنند. معصیتى اگر اتفاق بیفتد، در محضر همه مردم است». [۲]
الان حدود ۳۰ سال از ایراد این سخنان معمار انقلاب می گذرد و به راحتی می بینیم که چقدر این کلام حقیقت دارد. حال به بیان تحلیل این جمله می پردازم.

۱- در دسترس بودن رسانه ها.
امروزه با پیشرفت تکنولژی و فراگیر شدن اینترنت، رادیو تلویزوین به راحتی حتی در دورترین نقطه قابل درسترس هستند و کسی نیست که از دریافت این محتوای تولید شده عاجز باشد. حال وقتی این دو رسانه به راحتی دراختیار مردم قرار دارد پش قطعا سلامت و فساد آن می تواند تاثیر بسزایی در سبک زندگی و روح و جان مردم داشته باشند.

۲- هنر علم الهی و اسلامی است.
چرا امام خمینی فاسد شدن این رسانه را مطرح کردند، زیرا همیشه شیطان برای علوم الهی طرح و برنامه دارند و تمام علوم به فرموده حضرت آیت الله جوادی الهی هستند و باید نمادی از خداوند را پیاده کنند. ایشان فرمودنند:
«آنچه غرب به عنوان هنر معرفی می کند، هنر نیست؛ زیرا هنر فقط اسلامی است و هنر غیر اسلامی وجود ندارد. هنر، اگر هنر صادق و حقیقی باشد، هنر اسلامی است.
هنر غیر اسلامی وجود ندارد؛ زیرا بنا به آیات قرآن کریم سه ضلع علم، عالم و معلوم همگی از خداوند منان نشأت گرفته است و هنر نیز یکی از علوم هستی است که از خداوند نشأت گرفته است. لذا اصلاً هنر غیر اسلامی وجود ندارد». [۳]
پس وقتی حرف از فساد و گناه زده می شود حتما هنر به سمت، هنر فاسد و غیر الهی و دینی تغییر کرده است و یا افرادی با این مشخصات وارد هنر شدند و یا نظارت اسلامی بر محتویات این رسانه ها وجود ندارد.

۳- علت مخالفت اسلام با هنر فاسد.
شهید مطهری فرمودند: «ولی آن چیزی که شاید بیشتر از همه نیاز به مطالعه دارد این است که آیا اسلام هیچ عنایتی به بعد چهارم روح انسان یعنی استعداد هنری نموده و در اسلام به زیبایی و جمال عنایتی شده یا نه؟ بعضی چنین تصور می کنند که اسلام از این نظر خشک و جامد و بی عنایت است و به عبارت دیگر اسلام ذوق کُش است، و البته اینها که اینچنین ادعا می کنند به خاطر این است که اسلام روی خوش به موسیقی نشان نداده و نیز بهره برداری از جنس زن به طور عام و هنرهای زنانه یعنی رقص و مجسمه سازی را منع کرده است. ولی به این شکل قضاوت کردن درست نیست. ما باید راجع به مواردی که اسلام با آنها مبارزه کرده تأمل کنیم و ببینیم آیا اسلام با آنها مبارزه کرده از آن جهت که زیبایی است یا از آن جهت که مقارن با امر دیگری است که برخلاف استعدادی از استعدادهای فردی یا اجتماعی انسان است؟ و بعلاوه ببینیم در غیر این موارد ممنوعه آیا با هنری مبارزه شده است؟».
بله بعضی هنر ها مانند رقص و سینما و تتاتر را باید از کانال اسلام بررسی کرد تا مقبولیت آن تایید شود و الّا این نوع هنر نمی تواند موجب تعالی روح بشر و رساندن آن به تکامل مورد نظر خداوند، دانست. زیرا خداوند مقام خلیفه اللهی را برای انسان در نظر گرفته است و با توجه به اعتراض ملائکه خداوند فرموده است:

«وَ إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِیهَا مَن یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَنُقَدِّسُ لَکَ قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ [بقره/۳۰]
چون پروردگارت به فرشتگان گفت : من در زمین خلیفه ای می آفرینم ، گفتند: آیا کسی را می آفرینی که در آنجا فساد کند و خونها بریزد، و حال آنکه ما به ستایش تو تسبیح می گوییم و تو را تقدیس می کنیم? گفت: آنچه من می دانم شما نمی دانید».
---------------------------------
پی نوشت:
[۱]. ویکی پدیا.
[۲]. صحیفه نور، امام خمینی، ج ۱۴، صفحه ۲۵۷.
[۳]. حوزه نت.
[۴]. مجموعه آثار شهید مطهری. ج۲۲، ص ۷۲۶.
  • امید بابایی

ارتباط رسانه ها و بهره وری

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲ ق.ظ

امروزه رسانه ها را به عنوان دومین عامل فرهنگ پذیری افراد (پس از خانواده) می شناسند. اگر به رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به عنوان یک سیستم (نظام واحد) بنگریم، باید قبل از هر چیز، همسو و هم جهت بودن تمام اجزای آن (یعنی رادیو، تلویزیون، مطبوعات و سایر رسانه های گروهی و مَجازی و...)، به صورت هماهنگ، در مسیر رسیدن به یک هدف نهایی (در این جا: ارتقای فرهنگ بهره وری) تلاش کنند.
 
رسانه ها، چنانچه در برنامه هایی که ارائه می دهند، خط مشی ای را به کار گیرند که فرهنگ بهره وری را اشاعه دهد، مسلّماً تأثیرات آن را در جامعه شاهد خواهیم بود؛ چه بسا که اگر برای یک کودک، ساعت ها درباره فواید بهره وری صحبت کنیم، نتیجه دلخواه خود را نگیریم؛ امّا ممکن است همین کودک، با دیدن یک برنامه تلویزیونی، به فواید بهره وری پی ببرد و آن را سرمشق خود قرار دهد.
 
شاید به عنوان بهترین مثال در مورد برنامه های آموزش افزایش بهره وری از طریق رسانه ها، بتوان به انیمیشن ها و میان برنامه های آموزشی ای که در سال های اخیر از تلویزیون ایران پخش می شود، اشاره نمود؛ به طوری که می توان تأثیر بسیار مثبت و مؤثّر آنها را در اصلاح فرهنگ استفاده از آب، برق، گاز، انرژی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حتّی رعایت استانداردهای لازم در ساختمان سازی به منظور صرفه جویی و بهره وری در استفاده از انرژی، در بین اقشار و گروه های مختلف سنّی جامعه، به مشاهده نمود.

منبع

  • امید بابایی

آژانس امنیت ملی آمریکا چیست؟

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ق.ظ

بی شک ارتباطات افراد بر روی شبکه اینترنت، تحت کنترل شدید قرار دارد؛ کاملاً محتمل است آژانس امنیت ملی ایالات متحده با توجه به محتوای روی شبکه، هر لحظه آنها را کنترل کند؛ میهن پرستی آمریکایی به گونه ای است که همه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ـ که اکثرشان آمریکایی هستند ـ به آژانس امنیت ملی کشورشان اجازه می دهند، داده های مشتریان شان را کنترل کند.

شنود دایم ارتباطات از راه دور، در سراسر جهان (موبایل، فکس، ای.میل و ارتباطات انفورماتیک) و همچنین دریافت و تحلیل تصاویر ماهواره ای، در حوزة وظایف سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) است

اینترنت، تحت کنترل شدید

بی شک ارتباطات افراد بر روی شبکه اینترنت، تحت کنترل شدید قرار دارد؛ کاملاً محتمل است آژانس امنیت ملی ایالات متحده با.....
  • امید بابایی

هکر 20 ساله در دام پلیس فتا در کاشان

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ
  • امید بابایی

افشاگری در مورد فرقه ی انحرافی آخوند انگلیسی

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۸ ق.ظ
  • امید بابایی