شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

شبکه‌های پورنو ...

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

ورود ماهواره به خانواده‌ها یکی از مصادیق بی‌غیرتی است و کسانی که به بهانه برنامه‌های علمی اقدام به چنین کاری می‌کنند تنها گناه خود را توجیه می‌کنند چرا که تا به حال چه کسی را دیده‌اید که ماهواره به خانه او آمده باشد و او اهل نماز اول وقت شده باشد و یا اینکه حجاب آنها بهتر از قبل شده باشد.

 درصد کانال‌های ماهواره‌ای شبکه‌های پورنو است و طبق پژوهشی که انجام شده بیش از ۹۵ درصد کسانی که ماهواره دارند شبکه‌های غیراخلاقی آن را می‌بینند و جالب آنکه از بین بینندگان ماهواره ۶۰ درصد آنها خانم‌ها هستند چرا که مدت زمان بیشتری در خانه حضور دارند.

تراشیون با بیان اینکه امروزه بخشی از مراجعه کنندگان برای مشاوره و طلاق آسیب دیدگان ماهواره‌ها هستند تاکید کرد:

خلاصه این انسان ضعیف است و کار آن به گناه کشیده می‌شود و اگر مرد غیرت دینی داشته باشد که طبق روایات اسلامی از ویژگی‌های اساسی یک مرد است نباید اجازه ورود ماهواره را به خانه خود بدهد.

ادامه

  • امید بابایی

تیغ سانسور «اینستاگرام» بر پیکره صفحات مقاومت+تصاویر

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۰ ق.ظ
  • امید بابایی

هدف دشمن از ترویج شبهات چیست؟

امید بابایی | شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۲۷ ب.ظ
دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا، به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است و امروز این کݡار در بستر فضای مجازی انجام می‌شود. / مقام معظم رهبری / 16 شهریور 1395
پوستر / نفوذ و استحاله فرهنگی


  • امید بابایی

اطلاعات دستکم 500 میلیون حساب کاربری افشا شده است

امید بابایی | يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۲ ق.ظ
یاهو اعلام کرد:
شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی «یاهو» اعلام کرد که در جریان حمله هکرها به سرورهای این شرکت در سال 2014، اطلاعات دستکم 500 میلیون حساب کاربری از جمله نام، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن، تاریخ تولد، پسوردهای رمزنگاری شده و پرسش و پاسخ های امنیتی افشا شده است.
 به گزارش گرداب؛ به نقل از تارنمای نشریه وال استریت ژورنال، یاهو احتمال داده است که دست یک عنصر دولتی پشت پرده حمله به سرورهای این شرکت است.
یاهو در بیانیه روز پنجشنبه خود اعلام کرده که هم اکنون در حال هشدار به کاربرهایی است که ممکن است حساب کاربری آنها در معرض خطر قرار گرفته باشد.
این شرکت توصیه کرده است کاربرانی که از سال 2014 تاکنون رمز عبور ایمیل خود را تغییر نداده اند، این کار را در اولین فرصت ممکن انجام دهند. یاهو همچنین توصیه کرده است که آن دسته از کاربرانی که از رمزهای عبور مشابه برای دیگر حساب های کاربری خود استفاده می کنند، نسبت به تعویض آنها هم اقدام کنند.
رسانه ها از این رویداد به عنوان بزرگترین حمله سایبری در تاریخ اینترنت یاد می کنند.
زمزمه های احتمال رخنه هکرها به سرور های یاهو نخستین بار در ماه اوت و زمانی شکل گرفت که فردی در وب سیاه - شبکه متشکل از هزاران سایت پنهان اینترنتی - اعلام کرد که قصد فروش 200 میلیون حساب کاربری یاهو را دارد.
سران یاهو که زمانی دست رد به پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری مایکروسافت زده بودند، مرداد گذشته برای فروش این شرکت با قیمت کمتر از 5 میلیارد دلار به توافق رسیدند.
تحلیلگران می گویند بعید است شرکت مخابراتی ورایزن که خریدار یاهو است، در واکنش به خبر افشای اطلاعات حساب های کاربری، تغییری در مفاد و قیمت توافق شده اعمال کند.
  • امید بابایی

چگونگی پیگیری سوء استفاده از عکس‌های خصوصی در فضای مجازی

امید بابایی | يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ق.ظ

برخی سودجویان با سوء استفاده از عکس‌های برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس این افراد اقدام می‌کنند.
به گزارش گرداب؛ برخی از جرایمی که در فضای مجازی و در بستر اینترنت رخ می‌دهد کلاهبرداری، سرقت اطلاعات، مزاحمت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های کاذب و ... است.

این جرایم در حالی رخ می‌دهد که همزمان با رشد و گسترش فضای مجازی در کشور هر روز شاهد گسترش ارتکاب این دست جرایم در کشور و متعاقبا نقض حریم خصوصی افراد هستیم، عواملی که توالی فاسد زیادی را در پی خواهد داشت.

اما یکی از شایع ترین این جرایم سوء استفاده از عکس‌های خصوصی و شخصی افراد است. به عبارتی دیگر درست است که در برخی از برنامه‌های موجود مانند تلگرام و اینستاگرام امکان دسترسی به شماره تلفن افراد وجود نخواهد داشت اما باید بیان داشت عکس های کاربران این فضاها در معرض سواستفاده خواهد بود.

برخی سودجویان با سوء استفاده از عکس‌های برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس این افراد اقدام می‌کنند و از این راه با انتشار مطالب خلاف قانون اقدام به انجام اعمال خلاف خود می‌نمایند.

قربانیان این جرایم

اما قربانیان این نوع از جرایم بیشتر خانم‌ها هستند، لذا افراد باید از قرار دادن عکس‌های خود بر روی پروفایل شخصی شان و نیر قرار دادن آنها در صفحات اجتماعی همچون فیس بوک و اینستاگرام خودداری کنند.

نحوه اقدام قانونی

اما چنانچه قربانی این نوع از جرایم و سواستفاده ها توصیه به جند نکته قابل توجه است:

اول، اقدام به جمع آوری دلیل کنید، به عبارتی دیگر اعمال خلافی که به نام یا با عکس شما صورت می گیرد را از طریق مقتضی مانند گرفتن اسکرین شات جمع آوری کنید.

دوم، عکس‌های شخصی را به سرعت از صفحات اجتماعی بردارید.

سوم، به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کنید و با ثبت شکایت خود برخورد با متجاوزان به حریم خصوصی را خواستار شوید.

چهارم، پیشگیری از وقوع اتفاق همواره بایستی مورد توجه افراد باشد چه اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات حقوقی در اثر عدم رعایت احتیاطات قانونی و لازم رخ می دهد. لکن افراد با قرار ندادن عکس ها و فیلم های شخصی خود در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی تا حدود بسیار زیادی می توانند از وقوع بسیاری از این دست جرایم پیشگیری کنند و به نوعی خود حافظ حقوق خود باشند.
  • امید بابایی

پوستر / هدف دشمن از ترویج شبهات چیست؟

امید بابایی | يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ق.ظ
آندلسیزاسیون
دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا، به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است و امروز این کݡار در بستر فضای مجازی انجام می‌شود. / مقام معظم رهبری / 16 شهریور 1395
پوستر / نفوذ و استحاله فرهنگی

جهت مشاهده پوستر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید
  • امید بابایی

دفاع همیشه مقدس!

امید بابایی | يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۹ ق.ظ
«آمده‌ایم بمانیم»! این را متجاوزان بعثی روی در و دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که حتی اگر با این جمله هم خون رزمندگان را به جوش نمی‌آوردند، باز هم سربازان خمینی‌کبیر، انگیزه کافی برای تارومار‌کردن متجاوزان داشتند.

با تمام کارشکنی‌ها و خیانت‌های دشمنان داخلی و خارجی، آن وحوشی که آمده بودند بمانند، بعد از جنایت‌های بسیار، شکست خوردند و حقیرانه و ذلت‌بار به مملکت‌های(!) خودشان گریختند و ما ماندیم و خونین‌شهرمان و کلی اسیر از 18کشور دنیا... . امروز اگرچه به برکت خون آنهایی که به‌خاطر آرمان و اعتقادشان به دفاع برخاستند، در دل آتشزار منطقه، امنیتی بی‌بدیل داریم، اما هنوز چنگ و دندان دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی را می‌بینیم و اهمیت مفهوم مقدس «دفاع» را بیش از قبل درک می‌کنیم. امروز البته دیگر پایشان به دیوارهای شهر ما نمی‌رسد اما روی دیوارهای مجازی و صفحه‌های اینترنتی برایمان خط و نشان می‌کشند و چنگ و دندان نشان‌مان می‌دهند. در اینجا، گریزی می‌زنیم به دفاعی که بود و دفاعی که هست، از منظر کاربر دنیای مجازی.

  • شمایل امروزی حمله دشمن و دفاع‌مقدس

استراتژیست‌ها می‌گویند توان دفاعی ما از جنگیدن در میدان و با تفنگ و موشک بالاتر رفته و به همین دلیل، دشمن به سلاح‌های دیگری متوسل شده است. شاید بتوان گفت پرهزینه‌ترین و فراگیرترین جنگ علیه ملت ایران در دهه اخیر، جنگ نرم بوده است؛ جنگی که تلفاتش به چشم نمی‌آید و ظاهرا کسی از بین نمی‌رود، اما قربانیان آن، با لباس دوست و در بین آنان، به جبهه فکری دشمن می‌پیوندند و تنها از موضع‌گیری‌ها و عملکردشان می‌توان تشخیص داد که همچنان سربازند یا قربانی و گریخته به سوی دشمن! بسیاری از مسئولان و افراد سرشناس، در دنیای مجازی صفحاتی به نام خود ساخته‌اند و خودشان یا تیم روابط عمومی‌شان، آنها را اداره می‌کنند.

در این صفحه‌ها می‌توان سریع‌تر، از مواضع و نقطه‌نظرات به‌روز شده این افراد باخبر شد چرا که به قول امام جمارانی‌مان: «میزان، حال فعلی افراد است». و خوب است بدانیم و بدانند کوچک‌ترین صحبت‌ها و عکس‌العمل‌های این افراد و نیز بازخورد مخاطبان (از قبیل لایک، کامنت، بازنشر، تشکیل کمپین موافق یا مخالف و...) کاملا زیرنظر سرویس‌های خبری و اطلاعاتی دشمن است که آنها را تحلیل می‌کنند و گاهی حتی در شیوه تعامل‌شان تغییراتی می‌دهند.

شاید بعضی از مسئولان آگاه نباشند که بعضی جملات‌شان که در فضای مجازی می‌نویسند یا در جلسات می‌گویند، در واقع گرادادن به دشمن است تا بداند کجا را نشانه بگیرد و از کدام جبهه، حمله‌ها را تشدید کند. اما قسمت جذاب و غرورانگیز ماجرا آنجاست که فعالان مجازی، آگاه و پرانرژی، پا به عرصه فضای مجازی می‌گذارند و در دفاع از آنهایی که با گرای جاهلان یا نفوذیان داخلی، توسط دشمن، نشانه گرفته شده‌اند، قدعلم می‌کنند و «خیزش مردمی» یا «پویش مردمی» در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به راه می‌اندازند.

  • دفاع واقعی، فعالان مجازی

اگر در موتورهای جست‌وجوگر، کلیدواژه‌های مربوط به دفاع‌مقدس را وارد کنید، سایت‌ها و صفحات زیادی را با مضامین مربوط به آن پیدا می‌کنید که یا در نام خود، رد و نشانی از دفاع‌مقدس دارند یا در عناوین و منوهای اصلی، به این موضوع می‌پردازند. «دفاع‌پرس»، نخستین خبرگزاری تخصصی در حوزه اخبار دفاعی و دفاع‌مقدس است که در سال1392 افتتاح شد. در این سایت، عناوین متنوعی از اخبار و دستاوردهای دفاعی و امنیتی تا فایل‌های چندرسانه‌ای در موضوعات مذهبی، سیاسی، هنر متعهد و... می‌توان یافت.

«فاتحان»، پایگاه تخصصی و اطلاع‌رسانی دفاع‌مقدس است که خاطرات شهدا، تاریخچه عملیات‌ها، وصیتنامه‌های شهدا، تصاویر، کتب دفاع‌مقدس و... در دسته‌بندی‌های جداگانه، در این سایت در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. البته در کنار این موارد، به اخبار و تحلیل مسائل روز نیز پرداخته می‌شود. «ساجد»، سایت جامع دفاع‌مقدس است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، در سال‌1385 آن را پایه‌گذاری کرد و همکاری نزدیک و مستمر با دفاع‌پرس دارد.

«سینما روایت»، انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس، فعالیت رسمی خود را از سال1372 آغاز کرد. سایت این انجمن، سال‌ها بعد با موضوعات مرتبط با سینما (فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلمنامه، گالری تصاویر و...) و اخبار و تحلیل‌های فرهنگی راه‌اندازی شد.
«انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس» را نیز چند نفر از عکاسان جنگ تحمیلی به‌طور خودجوش بنا نهاده‌اند تا آثار عکاسی جنگ تحمیلی را جمع‌آوری، نگهداری و تدوین کنند. آنها در طول 13سال فعالیت خود، حدود یک میلیون و 200هزار فریم نگاتیو و عکس اورجینال جنگ را از عکاسان و مراکز مرتبط با دفاع‌مقدس جمع‌آوری و ساماندهی کرده‌اند.

  • نتیجه خیزش‌ها و پویش‌های «دفاعی» مجازی

قبل‌ترها که ضریب نفوذ اینترنت در ایران و جهان تا این حد بالا نرفته بود، تشکیل کمپین‌های مجازی خنده‌دار به‌نظر می‌رسید اما امروز، کسی نمی‌تواند منکر تأثیر شبکه‌های اجتماعی و دنیای اینترنت، در رقم زدن اتفاقات و جریانات مهم شود؛ چه بسا که در انقلاب مصر و تحولات سیاسی بعد از آن، بسیاری از افراد، از طریق شبکه‌های اجتماعی علیه موضوعی خاص، ساماندهی و راهی خیابان‌ها می‌شدند.

بنابراین پویش‌های مردمی در فضای مجازی تا حد قابل‌قبولی جایگاه و اهمیت خود را به مردم و مسئولان شناسانده‌اند تا جایی که علاوه بر ایفای نقش مطالبه‌گری، اطلاع‌رسانی و انتشار آگاهی بین مردم، می‌توانند بر تصویب یک طرح یا امضای یک قرارداد اثرگذار باشند و دوست و دشمن را به واکنش و حتی تغییر مواضع وادارند! ظرفیت‌های دنیای مجازی را جدی بگیرید،

موضع خود را مشخص کنید و در جایگاه درست بایستید. امروز، روز بی‌تفاوتی و ژست «من چیزی برای از دست دادن ندارم» نیست. هنوز دورتادور میهن‌مان را وحوش دشمن فراگرفته‌اند و از داخل، گرا می‌گیرند برای حمله! و ما همان سربازانی هستیم که در مکتب عاشورا برای دفاع، تربیت شده‌ایم. سنگر فضای مجازی را حفظ کنیم که بسیاری از معادلات در همین فضا به هم می‌خورند یا به ثمر می‌نشینند!

  • امتداد دفاع‌مقدس تا دوران پساجنگ

بعضی سایت‌ها، در کنار فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی، گهگداری 8 سال دفاع مظلومانه مردم را به مخاطبان خود یادآوری می‌کنند و ابعاد و زوایای مغفول یا پنهان‌مانده آن را از زبان رزمندگان یا از لابه‌لای اسناد داخلی و خارجی (که به مرور زمان منتشر می‌شوند)، به آگاهی افراد و نسل‌های کمتر خبردار، می‌رسانند.

ازجمله این سایت‌ها، می‌توان به سایت «صدای میقات» و «بچه‌های قلم» اشاره کرد که در بین سایت‌های مشابه‌خود، بسیار قوی و حرفه‌ای عمل می‌کنند، با محتوای تولیدی (نه بازنشر و کپی) کاملا به‌روز هستند و در مقابل اتفاقات و مسائل روز، عکس‌العمل سریع و درخور، نشان می‌دهند. تقریباً تمام سایت‌ها و تیم‌های فعال در زمینه دفاع‌مقدس که تعداد معدودی از آنها را معرفی کردیم، دریافته‌اند که نباید منحصراً به آن 8 سال بپردازند و در تاریخ زمینگیر شوند. آنها باور دارند که دفاع، از قبل از جنگ تحمیلی آغاز شده است و تا امروز و روزهای بعد هم ادامه خواهد داشت.

از این جهت است که در کنار تمام فعالیت‌ها و محتواهای تولیدی درباره دفاع‌مقدس، با موشکافی و دقت بسیار، اخبار، مقالات و تحلیل موضوعات روز ایران و جهان را هم می‌نگارند و پی می‌گیرند. و به همین منوال، قلم‌زنان، تصویرگران، فیلمسازان و تمام آنهایی که پیش‌تر درباره آن 8 سال سخت و سرنوشت‌ساز، محتوا تولید می‌کردند، حالا پابه‌پای گردش روزگارآمده‌‌اند و همچنان با همان آرمان و اندیشه قلم می‌زنند و تصویرگری می‌کنند و فیلم می‌سازند، اما با شیوه‌هایی به‌روزرسانی‌شده و آشناتر برای مخاطبان دنیای امروز.

منبع: همشهری
  • امید بابایی

پوستر/ روحانیت مجازی

امید بابایی | يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۹ ق.ظ
حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند .
پوستر/ روحانیت مجازی

جهت مشاهده پوستر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید
  • امید بابایی

عواقب به اشتراک گذاشتن تصاویر شخص

امید بابایی | يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۸ ق.ظ
ترجمه؛
محققان بر این باورند که به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در فضای مجازی با استفاده از گوشی‌های هوشمند ممکن است اطلاعات حساس و محرمانه شخصی و شغلی اشخاص را در اختیار افراد سودجو قرار دهد.
مطلب یکشنبه: عواقب به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گوشی‌های هوشمند

شاید در ابتدا به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در فضای مجازی بی‌خطر به نظر برسد، اما محققان بر این باورند که این کار ممکن است اطلاعات حساس و محرمانه شخصی و شغلی اشخاص را در اختیار افراد سودجو قرار دهد.

تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند قابلیت تعیین موقعیت جغرافیایی افراد را با استفاده از فرآیندی به نام برچسب‌زنی جغرافیایی یا ژئوتگینگ (Geotagging) که اطلاعات مکانی را از ماهواره‌ها می‌گیرد، دارند. با روشن گذاشتن سرویس موقعیت مکانی گوشی‌ همراه هوشمند، این اطلاعات به صورت خودکار به عکس‌ها افزوده می‌شود و با به اشتراک گذاشتن این تصاویر، موقعیت مکانی فرد قابل ردیابی خواهد بود؛ تنها کافی است فرد سودجو از قسمت preview سیستم عامل مک، برای دسترسی به مختصات جی‌پی‌اس عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی استفاده کند.


سرقت اموال کاربران اینستاگرام از طریق گوشی‌های هوشمند

امکان تعیین موقعیت جغرافیایی افراد از طریق عکس‌های منتشر شده در

  • امید بابایی