شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

عواقب به اشتراک گذاشتن تصاویر شخص

امید بابایی | يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۸ ق.ظ
ترجمه؛
محققان بر این باورند که به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در فضای مجازی با استفاده از گوشی‌های هوشمند ممکن است اطلاعات حساس و محرمانه شخصی و شغلی اشخاص را در اختیار افراد سودجو قرار دهد.
مطلب یکشنبه: عواقب به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گوشی‌های هوشمند

شاید در ابتدا به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در فضای مجازی بی‌خطر به نظر برسد، اما محققان بر این باورند که این کار ممکن است اطلاعات حساس و محرمانه شخصی و شغلی اشخاص را در اختیار افراد سودجو قرار دهد.

تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند قابلیت تعیین موقعیت جغرافیایی افراد را با استفاده از فرآیندی به نام برچسب‌زنی جغرافیایی یا ژئوتگینگ (Geotagging) که اطلاعات مکانی را از ماهواره‌ها می‌گیرد، دارند. با روشن گذاشتن سرویس موقعیت مکانی گوشی‌ همراه هوشمند، این اطلاعات به صورت خودکار به عکس‌ها افزوده می‌شود و با به اشتراک گذاشتن این تصاویر، موقعیت مکانی فرد قابل ردیابی خواهد بود؛ تنها کافی است فرد سودجو از قسمت preview سیستم عامل مک، برای دسترسی به مختصات جی‌پی‌اس عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی استفاده کند.


سرقت اموال کاربران اینستاگرام از طریق گوشی‌های هوشمند

امکان تعیین موقعیت جغرافیایی افراد از طریق عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی، برای مجرمان فرصتی را فراهم می‌کند تا قربانیان خود را از این طریق شناسایی کرده و اموال آنها را سرقت کنند. به عنوان مثال، فردی در ایالات متحده متهم به سرقت از 33 قربانی از طریق عکس‌های منتشر شده آنها در اینستاگرام شده است. او از مختصات جی‌پی‌اس عکس‌ها به منظور ردیابی محل سکونت قربانیان استفاده کرد و در فرصت مناسب وسایل الکترونیکی، کیف پول و دیگر لوازم آنها را به سرقت برد.

مطلب یکشنبه: عواقب به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گوشی‌های هوشمند

علاوه بر اطلاعات شخصی، اطلاعات شغلی افراد نیز با اشتراک گذاشتن عکس در فضای مجازی در خطر لو رفتن قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر افراد عکس‌های مسافرت کاری خود را منتشر کنند احتمال درز اطلاعات حساس کاری آنها وجود دارد.


چگونه امنیت گوشی‌های هوشمند خود را بالا ببریم؟

یکی از راه‌های بالا بردن امنیت گوشی هوشمند، غیر فعال کردن گزینه دسترسی دوربین گوشی به موقعیت مکانی است؛ در بیشتر گوشی‌ها این گزینه به صورت پیش فرض، فعال است.

مطلب یکشنبه: عواقب به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گوشی‌های هوشمند

با این حال، استفاده از بسیاری از برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، از جمله بازی پوکمون‌گو نیازمند روشن کردن سرویس موقعیت مکانی است؛ بنابراین، آگاهی نسبت به ضرورت روشن بودن موقعیت مکانی قبل از استفاده از اپلیکیشن ها حائز اهمیت است. البته می‌توانید کلاً سرویس موقعیت مکانی خود را غیرفعال کنید اما این کار باعث می‌شود اپلیکیشن‌هایی از قبیل Maps و فایند مای آیفون (Find my iphone) غیرفعال شوند.

منبع: سی ان بی سی
  • امید بابایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی