شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

پشت پرده یک اپلیکیشن پرمصرف؛

امید بابایی | سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ

مستندات این گزارش اثبات می‌کند که تلگرام یک هواپیمای کاغذی سفید رنگ در آسمانی آبی نیست بلکه یک اپلیکیشن شناسایی مخفی کار است که می‌خواهد با نفوذ در عمق سخت‌افزار و نرم‌افزار کاربران، اطلاعات آنان را رصد و تخلیه نماید.
تلگرامگروه جنگ نرم مشرق- در شرایطی که موج احساس عدم امنیت نسبت به محصولات نرم‌افزاری صهیونیستی در حوزه فضای مجازی که به صراحت و با وقاحت هرچه تمام‌تر به تخلیه اطلاعاتی و جاسوسی از دولت ها و ملت ها مشغول می باشند فراگیر شده بود، به ناگاه برنامه پیام رسانی بر بستر تمامی سیستم عامل ها اعلام موجودیت نمود که شعار خود را امنیت قرار داده بود و اینگونه القا می‌کرد که گویا بر آن شده تا نگرانی های کاربران فعال حوزه شبکه های اجتماعی را برطرف نماید. اما آیا تلگرام، اپلیکیشن پیام رسانی که در میان کشورهای جهان، ایرانیان بیشترین استفاده را از آن دارند، به راستی امن است؟!

از آنجا که برخی از اعضای ناتو علی‌الخصوص کشورهای اروپایی مثل آلمان و انگلیس پدران اصلی ایجاد و تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی محسوب می‌شوند و اسناد متقنی نیز دال بر هبه سرزمین فلسطین با همکاری سعودی‌ها به یهودیان مهاجر توسط انگلیس وجود دارد و و آلمان نیز تا بدین روز کماکان بابت دروغ  هولوکاست به رژیم اشغالگر فلسطین غرامت می پردازد، اما به نظر می آید توافق جامعی جهت خدمت رسانی حداکثری به منافع صهیونیست ها در پس تعهدات دائمی آنان ایجاد شده که بسیار قابل تامل است.

  • امید بابایی

ینفوگرافی / شبکه های ضدّ اجتماعی

امید بابایی | يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ
  • امید بابایی

گزارشی از همدستی همکاران ایرانی بی‌بی‌سی

امید بابایی | يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ

حرکت آزاد مهره‌های بی‌بی‌سی در ایران، پشت پلک مسئولان
حرکت آزاد مهره‌های بی‌بی‌سی در ایران، پشت پلک مسئولان
همکاران بی‌بی‌سی بیش از ۲ سال است در سایه غفلت مسئولان اقدام به تولید سوژه‌های ارسالی از مقر این شبکه در لندن برای سیاه‌نمایی و تبلیغ علیه کشورمان می‌کنند و ورود خبرنگاران بخش انگلیسی آن زیاد تعجب‌آور نیست!


انتشار خبر اعطای مجوز به شبکه بی بی سی برای حضور یک هفته ای در ایران جهت ساخت مستندی پیرامون مذاکرات هسته ای از سوی سخنگوی وزارت ارشاد موجب حیرت اهالی رسانه در داخل کشور شد اما بررسی برنامه های پخش شده از بخش فارسی زبان این شبکه نشان می دهد که همکاران بی بی سی فارسی بیش از دو سال است که در سایه غفلت مسئولان اقدام به تولید سوژه های ارسالی از مقر این شبکه در لندن برای سیاه نمایی و تبلیغ علیه کشورمان می‌کنند و ورود خبرنگاران بخش انگلیسی آن زیاد تعجب آور نیست!

سابقه سیاه این رسانه انگلیسی در ماجرای فتنه 88 و حمایت از عناصر اغتشاش‌گر و هدایت آشوبگران در آن موجب شد تا مجوز حضور خبرنگاران این شبکه در داخل کشور لغو شود و بر همین اساس مسئولان کشور همکاری با این شبکه به دلیل تلاش برای "براندازی" را ممنوع کرده و اعلام کردند که در صورت همکاری با بی بی سی فارسی نسبت به برخورد با عوامل، اقدام خواهد شد.

وزارت اطلاعات در سال 1390 در اطلاعیه‌ای به طور رسمی نسبت به همکاری با شبکه بی بی سی هشدار داد و اعلام کرد: این ممنوعیت به علت پاسداری از منافع ملی ایران ایجاد شده است، قبلاً نیز بارها و بارها مستقیم و غیرمستقیم اعلام شده بود، چون اساسا بی بی سی یک رسانه نیست بلکه تشکیلاتی است که فقط پوشش آن رسانه‌ای است اما هویت آن بهایی - صهیونیستی و ماموریت‌های آن سیاسی - اطلاعاتی است.

ادامه درلینک


  • امید بابایی

20 آسیب جدی بازی (clash of clans)

امید بابایی | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ق.ظ

«کلش آف کلنز» در قالب یک شبکه اجتماعی نیز ایفای نقش می‌کند چراکه امکان ارسال پیام در فرآیند این بازی فراهم شده است...

به گزارش فرهنگ نیوز، «کلش آف کلنز» که به یکی از پرطرفدار‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در میان جوانان و خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است، علاوه بر ایجاد حداقل 20 آسیب مخرب در حوزه روانشناسی یک بازی اعتیاد آور و مخرب شناخته شده است.
 
  • امید بابایی

عاقبت سخت شوخی زن و مرد نامحرم !

امید بابایی | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ق.ظ

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: گاهی اوقات دیده می شود زنان و مردان نامحرم در مجالس خانوادگی و محیط های کاری بدون رعایت حریم های عرفی و شرعی با یکدیگر به شوخی های ناپسند می کنند که خود زمینه ساز مفاسد اخلاقی دیگری می شود بدین جهت توصیه شده مردان و زنان به حریم یکدیگر احترام بگذارند و از اعمال و گفتار شیطان پسند دوری گزینند.

در این باره حضرت محمد (ص) بیان داشته اند: کسی که دیده ی خود را از نگاه به زن نامحرم سیراب می سازد، خداوند در روز قیامت چشم های او را به وسیله ی میخ های آتشین و آتش پُر می کند و چون حسابرسی مردم پایان پذیرد، او را در جهنم می اندازد، و از این رو حضرت عیسی (ع) بیان داشته اند: همانا چشمان خود را از نگاه نمودن به زنان نامحرم بازدارید؛ چرا که این عمل سبب افشاندن بذر شهوت و رویش فسق می گردد.

علاوه بر این در باب روابط زننده و شوخی نمودن های خارج از عرف و شرع مردان با زنان حضرت محمد (ص) فرموده اند: هر فردی با زنی نامحرم شوخی نماید، برای هر کلمه که با او گفته است، هزار سال در آتش دوزخ او را زندانی می نمایند و آن زن اگر با رضایت، خود را در اختیار آن مرد قرار دهد  و یا با وی بخندد و منجر به عمل خلافی شود، این زن هم مثل آن مرد گناهکار است و عذابش به مانند اوست. ولی اگر زن راضی نبود به شوخی و ارتباط، و مرد به زور مرتکب این عمل زشت گردید، گناه هر دو بر عهده ی مرد می باشد، و همچنین در جای دیگری بیان داشته اند: مَن صافَحَ إمرَاةً حَرماً جاءَ یَومَ القیامَة مَغلُولاً ثُم یُومَرُ بِهِ اِلَی النّار؛ هر کس با زن نامحرمی دست دهد، روز قیامت با دست زنجیر شده به گردن محشور می شود و سپس امر می شود تا او را به آتش جاودان ببرند.

منابع:
1- مستدرک الوسایل، ج14: 267.
2- میزان الحکمه، ج10: 71.
3- عقاب الأعمال: 652.
4- بهشت جوانان: 441، 451.
  • امید بابایی

سایتی خوب ...

امید بابایی | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ

امپراتوری دروغ جنبشی مردم نهاد است که به واکاوی و تحلیل سیاست ها و موضوعات پشت پرده رسانه های BBC فارسی، بخش فارسی صدای آمریکا (VOA)، رادیو فردا، شبکه من و تو و سایر رسانه‌های فارسی زبانی که سعی در کانالیزه کردن ذهن مخاطبان دارند خواهد پرداخت. هدف امپراتوری دروغ آشکار نمودن ماهیت حقیقی این شبکه‌ها و گردانندگان آنها برای مخاطبان فارسی زبان در سراسر جهان است به امید بیداری اندیشه‌ها و مبارزه با تهاجم رسانه ای غرب.

http://www.empireoflies.ir/

  • امید بابایی

خانواده‌ها و شبکه‌های اجتماعی موبایلی

امید بابایی | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۷ ق.ظ

خانواده‌ها و شبکه‌های اجتماعی موبایلی !

آیا پرسیده ایم از خودمان که بچه‌ای که در اتاق خود نشسته و با موبایل هوشمند خود ور می‌رود، در کجاست؟

در خانه؟ در هالیوود؟ در کازینو‌ها و رقاص‌خانه‌های آمریکا و اروپا؟ در اتاق خواب زن و مردی هنرپیشه!!!؟ در کجا؟!؟؟


به همین خیال که با خرید گوشی هوشمند، ساکتشان کرده‌ایم و از سر خود بازشان کردیم، چه راحت نشسته‌ایم!!! و حتی خفیفتر و بدتر از آن، وقتی کودکمان صدایش بلند شد، سریع برایش گوشی را بیرون آورده و با بازی کردن سرگرمش می کنیم که، بیشتر در عوالم خود باشیم !!!


بچه‌های ما کجا هستند؟

حال، پدر و مادرهایی را در یاد می‌آورم که دلشان به درسخوان بودن فرزند تازه به بلوغ رسیده‌اشان خوش است و ساکت بودنش. شاید در گذشته گوشه خانه بودن فرزندی نوجوان، نقطه قوت تربیتی خانواده بود. اما این روزگار که همه اخلاقیات فاسد غربی و همه فسادها را می تواند در کمترین زمان ممکن و با کمترین امکانات ممکن به سمع و نظر فرزندان ما برساند، در خانه بودن بچه‌ها نیز – در کنار موبایلی هوشمند- تهدیدی بزرگ است!!!

شاید برای همه آنها که می خواهند یک نرم افزار ساده و کم حجمِ شبکه اجتماعی موبایلی را روی گوشی هوشمند خویش نصب کنند، عوارض و نتایج نامطلوب ورود به این فضا، آنقدرها هم مهم نباشد. حتی در کسانی که به دلایل مختلف – از جمله کار فرهنگی، استفاده برای کارهای تجاری و صنعتی، سرگرمی، ارتباط گیری با افراد موثر و ...- در این فضا ورود کرده‌اند و به نحوی "دچار" آن هستند، با وجود احساس حواشی نامطلوبِ موثر بر زندگی عادی‌شان، باز هم دل کندن از آن را بر‌نمی‌تابند ...

  • امید بابایی

سلطه بر فکر و احساس ورفتار ....

امید بابایی | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۷ ق.ظ

کارشناس حوزوی فضای مجازی:
شبکه های اجتماعی فرصت یا تهدید؟
یک کارشناس حوزوی فضای مجازی گفت: امروز باید پرسید که چرا با وجود تمام تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور ما وضع شده اما می بینیم جدیدترین فناوری ها در زمینه گوشی های همراه برای ایرانیان قابل دسترس و امکان پذیر است؟

به گزارش خبرنگار«حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمد کهوند، از کارشناسان فضای مجازی ، امروز در جمع طلاب جدیدالورود شرکت کننده در دوره آموزشی اختبار و تثبیت حوزه علمیه یزد، در خصوص آسیب های شبکه های اجتماعی اظهار داشت: از مشکلات ما ایرانی ها این است که خیلی راحت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی بدون هیچ هزینه ای در اختیار استکبار و به خصوص گردانندگان اصلی این شکبه ها که صهیونیست ها هستند قرار می دهیم.

ورود به شبکه های اجتماعی غربی یعنی فروش ارزان سلایق خود به دشمن

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما در شبکه های اجتماعی خیلی راحت در اختیار دشمن قرار می دهیم آن ها به راحتی می توانند سلایق ما در زمینه فیلم، سریال، بازی ها، پوشاک، مد، آهنگ ها و... به دست آورند.

  • امید بابایی

«پدرم را قانع کن چادر بپوشم».

امید بابایی | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۲ ق.ظ

ه‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ در آستانه سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) و تشییع و تدفین شهدای غواص در سراسر کشور بار دیگر موج استقبال از این شهدا در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است.

یکی از عکس‌هایی که این‌روزها بین مردم پخش شده،‌ تصویر تابوت یک شهید و جمله‌ایست که روی آن نوشته شده است: «پدرم را قانع کن چادر بپوشم».

این عکس در صفحه مجازی بسیاری از کاربران اینستاگرام در حال انتشار است و با استقبال جالب کاربران مواجه شده است و هر کدام با افزودن یک جمله این موج را ادامه داده‌اند. این اتفاق پیش از این درباره تفحص و تشییع 175 غواص و خط‌شکن شهید نیز به راه افتاده بود.

همیشه جملات و درددل‌های نوشته شده نسل امروز جامعه ایرانی، خصوصاً جوانان روی تابوت شهدا داستان دیگری از درونیات آن‌ها را روایت کرده است، داستانی شخصی، خصوصی و دونفره با یک شهید.

  • امید بابایی

شبکه اجتماعی «نریتور»=کامنت صوتی+ بدون لایک وایرانی

امید بابایی | يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ
در نسخه جدید شبکه اجتماعی «نریتور»، امکاناتی جدید از جمله کامنت صوتی فراهم شد.
به گزارش  گرداب از ایسنا، نریتور (Narrator) یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است که توسط طراحان و برنامه نویسان ایرانی ایجاد شده و در حال حاضر نسخه جدید آن برای آیفون، آیپد و آیپاد در دسترس قرار گرفته است. کاربران می توانند ٣٠ ثانیه صدا را ضبط و به اشتراک بگذارند و یا به صدای دیگران گوش دهند.

در نسخه جدید نریتور، کاربران می توانند از امکان کامنت صوتی استفاده کنند در صفحه تنظیمات مشخصات فردی خود را اصلاح کرده و تغییر دهند و همچنین امکان حذف پست های گذشته نیز به قابلیت های این برنامه اضافه شده است.

برای تولید این شبکه اجتماعی بیش از سه سال زمان صرف شده است و تولیدکنندگان آن امیدوارند که بتوانند در عرصه جهانی به عنوان اپلیکیشنی ایرانی با شبکه های اجتماعی موجود رقابت کنند.

یکی از طراحان این شبکه اجتماعی می گوید: از ویژگی های منحصر به فرد این شبکه اجتماعی حفظ حریم شخصی کاربران است. مثلا برای ثبت نام در این اپلیکیشن به شماره تماس و ایمیل افراد نیازی نیست، همچنین هر کاربر فقط از تعداد دنبال کنندگان (فالوور) خود آگاهی دارد. ما با حذف لایک سعی در از بین بردن فضای رقابتی متداول بین شبکه های اجتماعی دیگر داریم و امیدواریم با این تغییر، فضایی واقعی تر برای کاربران ایجاد شود.

کاربران می توانند برای دریافت این اپلیکیشن به وبسایت نریتور به نشانی www.narratorapp.com مراجعه کنند.

در این اپلیکیشن کاربران می توانند با انتخاب زبان محاوره ای خود از بین ٤٨ زبان رایج دنیا، فعالیت کرده و تجربه ای متفاوت در یک شبکه اجتماعی داشته باشند.

نریتور در مدت کوتاهی که از زمان اولین ارائه آن در اپل استور می گذرد، کاربرانی در بیش از ٤٠ کشور جهان دارد.
  • امید بابایی