شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

۳۳ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

فیلم/ مجموعه «دیش و میش»

امید بابایی | يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۲۸ ق.ظ
خبرگزاری فارس: فیلم/ قسمت دوم مجموعه «دیش و میش»

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت جام نیوز نوشت:

«پا روی دم روباه»

شاید تلخ کردن کام مردم ایران و سیاه‌نمائی نسبت به وضعیت داخلی و ناامید کردن آنها نسبت به کشور را بتوان نقطه اشتراک همه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان وابسته به دشمنان دانست.

اما در پشت صحنه این سیاه‌نمایی های رسانه های وابسته، ابعادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها به تبیین و بررسی محتوای تولید شده در این شبکه‌ها پرداخت.

مجموعه «دیش و میش» با نگاهی متفاوت تلاش می کند تا در قالبی طنزگونه، به واکاوی رویکرد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بیگانه بپردازد.

فیلم

  • امید بابایی

«اسب تروا»‌ی شبکه جم برای نهاد خانواده

امید بابایی | يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ق.ظ

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس،«محمدصادق کوشکی» در شماره امروز روزنامه«جام‌جم»و در یادداشتی نوشت:

یک نکته بدیهی است که جامعه ایرانی جامعه خانواده محوری است و خانواده را به عنوان رکن اصلی خود پذیرفته و همه ایرانیان چه مسلمان و چه غیرمسلمانان ایرانی در طول تاریخ این محوریت خانواده را قبول کرده‌اند. اگر استحکام در جامعه ایرانی و تداوم فرهنگ دینی را می‌بینیم بیشتر از هر نکته دیگری مدیون استحکام خانواده هستیم. عموم شهدایی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند ، قبل از انقلاب در دامن خانواده ها به عنوان انسان‌های والا و نمونه و شهادت طلب بزرگ شدند.شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کانون خانواده تربیت شدند.

حال دشمن برای ضربه به کشور نهاد خانواده را هدف قرار داده است. دشمنان نظام و کشور پس از 37 سال تلاش برای ضربه به ایران، با شناختی که از جامعه ایرانی به دست آوردند بهترین کار را ضربه به نهاد خانواده دیدند و استفاده از رسانه‌های تصویری یکی از راه‌های رسیدن به هدفشان بود. با راه اندازی شبکه‌های ماهواره ای قدم به قدم به کانون خانواده نزدیک شدند و نفوذ و تخریب را آغاز کردند.

آنها تهاجمات طی 37 سال گذشته را بررسی کرده و متوجه شدند بهترین ضربه را می توانند از نفوذ به نهاد خانواده بزنند به همین دلیل خانواده را با راه اندازی شبکه هایی مانند جم هدف قرار دادند و دشمنان نظام همگام با هم در این مسیر قدم گذاشتند.

شبکه جم برای نزدیکی با خانواده ایرانی طی ماه های اخیر ، بازیگرانی را از ایران جذب کردند که طی سال های گذشته در فیلم های ایرانی بازی کرده بودند. نهاد خانواده با این چهره‌ها آشناست و آنها را راحت‌تر می پذیرد. به نوعی با این چهره ها اسب های تروا ساخته شد تا محتویات سریال های کلمبیایی که نتوانست تاثیر گذار باشد ،با چهره های آشنا به خانواده‌های ایرانی نفوذ پیدا کند.

در این میان برای مقابله با این نفوذ باید رسانه ملی را تقویت کرد تا با تمام توان و قدرت به ساخت برنامه های نمایشی بپردازد. اگر به رسانه ملی کمک مالی نشود مجبور است با گرفتن آگهی درآمد زایی کند که این روند، رسانه ملی را از رسالت اصلی خود دور می کند.

حمایت نکردن از رسانه ملی در این جنگ رسانه ای مانند رها کردن سربازی بدون تجهیزات در میدان جنگ است. ما از این سرباز بدون اسلحه و تجهیزات انتظار جنگ نباید داشته باشیم. همچنین رسانه ملی باید از نظرات دلسوزان انقلاب و نیروهای خوش فکر در این میدان کمک بگیرد.

باید تاکید کنم تنها سلاح پاسداری از نهاد خانواده، صدا و سیماست و ابزاری به قدرت رسانه ملی برای مقابله با نفوذ این شبکه ها نداریم.

  • امید بابایی

فیلم وکلیپ عالی ...

امید بابایی | سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ
  • امید بابایی

«سالم، سریع، امن و ارزان»

امید بابایی | سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵ ق.ظ

گفت: شبکه ملی اطلاعات چیست؟
گفتم: شبکه ملی اطلاعات، مسیر تحقق انقلاب اسلامی و اولین مرحله تعریف حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و گام نخست برای رسیدن به استقلال در فضای مجازی و حرکت به‌سوی تمدن بزرگ اسلامی است.
در یک جمله شبکه ملی اطلاعات یعنی: «اینترنت» باید توأمان،
«سالم، سریع، امن و ارزان» باشد...

گفت: شبکه ملی اطلاعات چیست؟ گفتم: شبکه ملی اطلاعات، مسیر تحقق انقلاب اسلامی و اولین مرحله تعریف حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و گام نخست برای رسیدن به استقلال در فضای مجازی و حرکت به‌سوی تمدن بزرگ اسلامی است. در یک جمله شبکه ملی اطلاعات یعنی: «اینترنت» باید توأمان، «سالم، سریع، امن و ارزان» باشد...

  • امید بابایی

دزدان اعتقادی را چقدر میشناسید؟

امید بابایی | سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ


یکی از نیازهای انسان احساس امنیته و نگرانی در مورد این مسئله کاملا طبیعیه

ما در هر زمان ممکنه است اموال و آبرو و حیثیت چندین ساله خود را به وسیله سارقین

از دست بدهیم.سارقین در هر لحظه ممکن است چیزی را از ما بدزدند .

بخاطر همین ما باید در هرلحظه مراقب خودمان باشیم.

سارقان چند نوع هستند : 1-سارقان اموال 2-سارقان اخلاق وباور وعتقادات ما

این سارقان هر لحظه کار ها وشگرد های خودشان را تغیر میدهند وما هم بایدامنیت

اموال واحساسات وباور های خودمان را تغییر بدهیم تا سارقان

در کارشان موفق نشوند ونتوانند به حریم ما نفوز کنند.

ما همیشه به افراد اعتماد میکنیم در هر صنفی  که باشند.

اما آیا واقعا افراد همان گونه که ما میبینیم هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممکن است با کسی معاشرت میکنیم که سارق باشد و بخواهد از ما دزدی بکند .

شگرد دزد هایی که از منزل ها سرقت میکردند این بود که به

منزلی که خالیست بروند ولی حالا حتی به منزل هایی که در آن صاحب

خانه هست هم میروند بعضی از آنهانه تنها اموال راغارت میکنند بلکه به حیثیت و

آبروی افراد هم لطمه میزنند.

اما دزدانی که فقط به آبروی افراد کار دارند ما میخواهیم فقط در مورد آنها

حرف بزنیم زیرا این گونه افراد اول خود را شبیه یک شخص خوب جلوه میکنند

وبعد آهسته آهسته عقاید ما را تغییر میدهند. یعنی ما قول ظاهر را خوردیم

و دودستی کلید را به دزد دادیم.هر انسانی قابل تغییر است به شرطی که

کلیدش دردست عموم باشد ولی افرادی که حتی به یک نفرهم اجازه ی

ورود به اعتقادات وعواطف را ندهند هیچ سارقی نمیتواند ازاو سرقت کند.

این گونه سارقان به هرشکلی که بخواهند در می آیند وما باید مراقب باشیم.

شگرد این افراد:1-زیبا نشان دادن خود 2-مظلوم نمایی 3-شبیه نشان دادن

خود به ما از نظر اعتقادی 4-احساس ضعف و ناراحتی ازدست دیگران5-با دوستی


وبلاگ"عشق یعنی با خدا تنها شدن" 

  • امید بابایی

ذائقه

امید بابایی | سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳ ق.ظ

 دیروز داشتم در ایستگاه مترو قدم می زدم. البته کمی تندتر از قدم زدن. چون در مترو همه عجله دارند حتی خود من. داشتم راه می رفتم. پشت من چند نوجوان یا شاید جوان 18تا 20 ساله راه می رفتند و در عالم جوانی و نشاط خود بگو و بخند می کردند.

از کنارم که عبور کردند احساس کردم در فست فودی هستم. حالا نمی دانم از این سه نفر بود یا نه. بوی فست فود پیچیده بود در فضا. یادم افتاد مدتی است از این چیزها نخورده ام. با خودم گفتم چرا اینقدر جوان های این روزها پیتزا و همبرگر دوست دارند و چندان میانه ای با قورمه سبزی و اسفناج و کشک بادمجان ندارند. خیلی هم عجیب نیست. ذائقه مردم تغییر کرده، خصوصا جوان تر ها. وقتی به جای لقمه های نان و پنیر و نان و کوکوسبزی این روزها در کیف بچه مدرسه ای ها پفک و بیسکوییت و امثالهم هست یا برای ساکت کردن بچه های کوچک به جای غذاهای سالم از پاستیل استفاده می شود، ذائقه تغییر می کند.

این تغییر ذائقه مختص خوراک ها نیست. لباس پوشیدن ها هم فرق کرده. رفتار اجتماعی هم فرق کرده. حتی به نظر من

  • امید بابایی

حمایت از صدا وسیما

امید بابایی | سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ق.ظ

از نظر کیفی شبکه‌های بیگانه بدون هیچ گونه توقفی، در حال پخش برنامه‌هایی متضاد با فرهنگ دینی- ایرانی و مخالف با حیا و عفت انسانی و دینی هستند؛ به طوری که تعداد خیلی زیادی از این کانال‌ها، در زمینه پخش برنامه‌های ضداخلاقی و اروتیکال فعالیت می‌کنند.

آمارهای رسمی و غیر رسمی نشان از آن دارد که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با نفوذ ۷۱ درصدی در پایتخت و نفوذ پایین‌تر در دیگر شهر‌ها، فضای فرهنگی خانواده ها را با مخاطرات جدی ای مواجه ساخته اند.
 
مطالعات نشان می دهد حداقل 69 درصد افراد مورد پرسش دارای ماهواره و 31درصد فاقد ماهواره اند. برخی مدیران صدا و سیما نیز خبر استفاده 70 درصد مردم از ماهواره را تایید می کنند. تلویزیون نظرسنجی را در مورد میزان مخاطبان ماهواره در تهران انجام داده که نشان می دهد، بهره مندی مردم از ماهواره در قیاس با سال 89 حداقل 10 درصد افزایش داشته است. پایگاه اطلاع رسانی اداره کل روابط عمومی صدا و سیما این تحقیق را منتشر کرده که نتایج آن چنین است:« از میان پاسخ دهندگان 40/90 درصد بیننده شبکه های فارسی زبان بوده اند و ۱۴ درصد فقط شبکه های خارجی را تماشا می کنند. با این وجود 50درصد از پرسش شوندگان گفته بودند که ماهواره با فرهنگ ما سازگاری ندارد و 34 درصد مخالفت کردند و معتقد بودند که ماهواره منطبق با فرهنگ جامعه است.»
 
وضعیت تقابلی ما با رسانه های بیگانه زمانی عیان تر می شود که نگاهی کوتاه به آرایش کمی و کیفی آنها و مهم از این رشد بی سایقه این شبکه ها طی سال های گذشته داشته باشیم. بر اساس آماری که منابع رسمی اعلام کرده‌اند، در سال 1375 اولین شبکه فارسی‌زبان تأسیس شد که در ادامه دو شبکه به آن اضافه شد و جمعا سه شبکه فارسی زبان وجود داشت که شامل شبکه ماهواره‌ای گروهک منافقین و دو شبکه لس آنجلسی بود. امّا در سال‌های اخیر این تعداد شبکه‌ها به 140 شبکه فارسی‌زبان رسیده که از این تعداد، 13 شبکه تنها مخصوص فیلم و سریال هستند. شبکه‌هایی که تا چند سال قبل، تنها چند ساعت برنامه در روز پخش می‌کردند؛ ولی در حال حاضر به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنند.
لازم است با تعاملی درست و منطقی میان رسانه ملی و دولت، بودجه رسانه ملی متناسب با اهداف و ماموریت های سازمانی آن افزایش و تامین گردد تا این رسانه بتواند از پس رقابت با حریفان خود بر بیاید و از سوی دیگر سازمان صدا و سیما نیز نیاز به بازنگری جدی در ساختار خود دارد تا بودجه اختصاص یافته خود را هر چه بهتر استفاده کرده و حداکثر بهره وری را داشته باشد.
....
  • امید بابایی

«هرزه نگاری»

امید بابایی | يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ق.ظ
جالب است که بدانید اگر خانواده ای در آمریکا اجازه دهد فرزند کمتر از 18 سال خود از شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای نامناسب استفاده کند، دادگاه حضانت فرزند را از ان خانواده می گیرد و در برخی از کشورهای اروپایی مانند بلژیک و هلند این سخت گیری ها بیشتر است و محدودیت هایی نیز برای افراد کمتر از 22 سال اعمال می شود!

  • امید بابایی

مسئله، پول نقدی است که در یک چرخه انتخاباتی دیوانه‌وار نظیر انتخابات فعلی، در نتیجه تولید، فروش و پخش آگهی‌های تلویزیونی سیاسی به سمت شبکه‌ها سرازیر می‌شود؛ پولی که مدیران تلویزیونی و استراتژیست‌های سیاسی را ثروتمند می‌کند.....

  • امید بابایی

از سایت راه بهشت ...

امید بابایی | چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۳۸ ق.ظ
  • امید بابایی