شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

۴۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

تشریح الزامات فعالیت در فضای مجازی

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ب.ظ

ضرغامی در همایش سراسری ائمه جمعه مطرح کرد:

 فناوری‌های جدید خود را به محتوا تحمیل کرده است

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به الزامات فعالیت در فضای مجازی گفت: سخنرانی‌های کلی، تکراری و شعاری باید یکسره تعطیل شود و صاحبان فکر نیز باید محتوای دینی را با بسته‌بندی جذاب و رعایت اختصار ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در همایش سراسری ائمه جمعه که با موضوع «فضای مجازی» برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی مهمترین تحول قرون اخیر است و هیچ اختراع و اکتشافی به این اندازه زندگی بشر را متحول نکرده است.
ضرغامی با بیان اینکه فضای مجازی مانند کوه یخ بزرگی است که فقط بخشی از آن از آب بیرون آمده و قابل مشاهده است و بسیاری از ابعاد گسترده آن هنوز پنهان مانده است، ادامه داد: اهمیت و حساسیت شبکه ملی اطلاعات در محاق پیام‌رسان همراه، مانند تلگرام قرار گرفته ولی هنوز اولویت مهم کشور است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز «شهروند - رسانه» جای «شهروند - خبرنگار» را گرفته است، تصریح کرد: فناوری‌های جدید خود را به محتوا تحمیل کرده است و تولیدکنندگان اصلی پیام از تحولات فناوری عقب مانده‌اند.
وی ادامه داد: رهبری هر کاری که لازم بود انجام دادند؛ تشکیل قرارگاه مرکزی فضای مجازی با اختیارات کامل و قانونی ، راه اندازی مرکز ملی فضای مجازی ، ابلاغ سیاست‌ها و اولویت‌های مرکز و پیگیری دائمی ایشان در این حوزه حجت را بر همه تمام کرده است .
ضرغامی در ادامه افزود: رهبری معتقدند، اینکه برخی موافق و برخی مخالف فرصت‌های موجود در فضای مجازی معرفی می شوند یک مغالطه است؛ اگر این امکان در اختیار ما قرار نمی‌گرفت ما باید مثل موضوع هسته ای و سلول های بنیادی خودمان آن را به دست می‌آوردیم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تولید انبوه شبهات در حوزه دین و اعتقادات اسلامی و شیعی در اولویت کاری دشمن است، گفت: این شبهات،جدید نیست ولی در بسته بندی‌های جدید و حرفه ای ارائه می شود ؛ ائمه جمعه و همه تریبون های تبلیغی کشور، باید در حوزه آفند و پدافند در این عرصه کارزار حضور پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: روش تبلیغ دینی تا حدود زیادی دچار تحول شده است، صاحبان فکر و اندیشه و روحانیت باید محتوای دینی را با بسته بندی جذاب و کاربردی و رعایت اختصار ارائه کنند.
ضرغامی با بیان اینکه عرصه کارزار فضای مجازی نیازمند اقدامات پدافندی است، بر لزوم رصد دائمی پیام‌های مخرب و تولید و انتشار پیام‌های آگاهی‌بخش و اقناع کننده تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار نهادهای حوزوی و تبلیغی قرار گیرد.
عضو شورای عالی فضای مجازی  با تاکید بر اینکه آسیب های فضای مجازی باید به صورت منطقی ، مستدل و اقناع کننده به مردم گفته شود،‌ یادآور شد: سخنرانی‌های کلی،تکراری و شعاری باید یکسره تعطیل شود و مبلغان دینی بر اساس نیازهای روز، گفتمان جدید و استفاده از کلید واژه های پر نفوذ و خلاقانه ، نقش آفرینی کنند.
وی در پایان تصریح کرد: مزیت رقابتی جمهوری اسلامی در حقانیت او و برخورداری از پشتوانه غنی فکری و قابلیت‌های بی بدیل، انسان سازی است، از این رو نباید این مزیت نسبی جای خود را به نقاط ضعف و کاستی های اردوگاه خودی بدهد.

  • امید بابایی

فیلم/ حمایت شبکه بهائی«من و تو» از اقدام فائزه هاشمی

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۰۷ ب.ظ
شبکه «من و تو» تریبونی برای فرقه بهائیت است که با ساخت برنامه‌هایی در جهت حمایت از این فرقه، اخبار مربوط به آن را نیز پوشش می‌دهد.

  • امید بابایی

حکم نگاه مجازی ...

امید بابایی | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ق.ظ

مشاهده فیلم و عکس‌های مبتذل چه حکمی دارد؟

مشاهده فیلم و عکس‌های مبتذل چه حکمی دارد؟

  جواب

  • امید بابایی

طرح | اینجا لغزشگاه است

امید بابایی | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ق.ظ



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان و فرهنگیان فرمودند: «جوانان با فضای مجازی سروکار دارند، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ی لازم را بکنید. ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی‌عقلی است... از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست». ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب طرح «اینجا لغزشگاه است» را منتشر می‌نماید.
  • امید بابایی

چرا رسانه‌های غربی انقلاب اسلامی را تحریف می‌کنند؟

امید بابایی | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ق.ظ

دشمنی میان‌ ایالات متحده و ایران و پوشش رسانه‌ای خصومت‌آمیز از ایران، منجر به ‌‌‌ارائه‌‌‌ی تصویری‌ از ایران در رسانه‌های غربی و به‌ویژه آمریکایی شد که محورهای اصلی آن عبارت است‌ از:
نفرت، تروریسم، تعصب، عقب‌ماندگی، بی‌قانونی و نبود احترام به زندگی و آزادی انسانی

ماهیت دینی انقلاب اسلامی ایران موجب تغییر نگاه غرب به ایران در مقایسه با پیش از انقلاب شد.

همین امر موجب شد تا رسانه‌های غربی به تبعیت از سیاست‌های حاکم بر آن‌ها، رویکرد متفاوتی به ایران در مقایسه با گذشته اتخاذ نمایند. در این زمینه، رسانه‌‌‌‌‌‌ها به اقناع مخاطب و القای نظر و افکار خاص به او پرداختند و چهره‌ی ایران و اسلام را در کنار هم مخدوش کردند. در این مسیر، اسلام‌هراسی روندی است که غرب را در تأمین اهدافش یاری می-دهد.

همچنین در این راستا، بازنمایی اسلام به‌طور کل و انقلاب اسلامی ایران به‌طور خاص، در قالب هویتی افراطی، آشفته و خطرناک صورت گرفته است و اسلام شیعی ایران، نماد کل اسلام و تعیین‌کننده‌ی رابطه‌ی غرب با جهان اسلام معرفی شده است؛ البته جهان اسلامی که در تقابل با منافع غرب قرار می‌‌‌گرفت و نه اسلام سازشکاری که به اتحاد با غرب افتخار می‌‌‌کرد.* ادامه

  • امید بابایی

انواع تهدیدهای مختلف ناشی از جنگ سایبر

امید بابایی | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۲۹ ق.ظ
  • امید بابایی

سران بهاییت ...

امید بابایی | سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ق.ظ
  • امید بابایی

تلفن همسر

امید بابایی | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۳۰ ب.ظ
  • امید بابایی

ماهواره ها از بدحجابی ایرانی ها خوشحالند...برنامه هم دارند ....

امید بابایی | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۷ ب.ظ

یکی ﺍﺯ ﻣﺸﺎﻭﺭان ﻭ ﺟﺎﺳﻮﺳﺎﻥ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ ﺩﺭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺧﻮﺩ خطاب به دولت ایالات متحده ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ:

«ﻣﺎ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪﯾﻢ ﭼﺎﺩﺭ ﻣﺸﮑﯽ ﺯﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺎﺩﺭ ﺗﻮﺭﯼ ﻭ ﮔﻠﺪﺍﺭ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﻨﯿﻢ و ﭼﺎﺩﺭ ﺗﻮﺭﯼ ﻭ ﮔﻠﺪﺍﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻧﺘﻮ(!) همچنین ﻣﺎﻧﺘﻮ ﻫﺎﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻧﺘﻮﻫﺎﯼ ﺭﻧﮕﯿﻦ، ﺗﻨﮓ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ و شبیه لباس داخل منزل تبدیل کنیم ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﺣﺠﺎﺏ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﺭﻭﺳﺮﯼ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ که آن هم به لطف تولید و ارسال پارچه‌های خاص لیز که براحتی سر می‌خورد و مدام از سر آن‌ها می‌افتد و ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ با مردان غریبه، ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ».
اعتراف دشمن به سناریوی بدحجابی
در ادامه این گزارش لو رفته در اسناد محرمانه این جاسوس آمریکایی آمده است:

«بیشتر زنان و مردان ایرانی شاغل در محیط‌های مختلط ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻧﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﻨﺪ(!)
تلاش‌های فرهنگی و تبلیغاتی انجام شده ما بر بستر ماهواره‌های رایگان که در داخل ایران حتی با کیفیت‌تر از کانال‌های زمینی تلویزیون ج. ا. ا. قابل دریافت است، دیگر از حیا و عفاف خانوادگی و اجتماعی در بین خانواده‌های دارای ماهواره چیزی باقی نگذاشته و آن‌ها مانند موم، سبک زندگی غربی- آمریکایی را اجرا می‌کنند.
البته در ‌‌نهایت باید هنوز هم برای بی‌حجابی تلاش کنیم، زیرا ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺮﯼ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺭﺍ بیشتر ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻧ‌ﻬﺎ ﺑﮑﺸﺎﻧﯿﻢ(!) ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ(!) و آن زمان است که ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻭ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ».

ادامه

  • امید بابایی

بزرگترین جهاد ....جهاد مجازی ...

امید بابایی | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۶ ب.ظ

بازار شبهات رواج دارد؛ هم فضای مجازی کمک می‌کند و هم انگیزه‌ی سیاسی برای ترویج آن وجود دارد/ اینها مواجهه لازم دارد. برای جهاد لازم نیست فقط شمشیر برداریم؛ این بزرگترین جهاد است؛ برای این جهاد خود را آماده کنید.


حکم رهبر انقلاب برای رئیس جدید صدا و سیما: سفارش میکنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر درفضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل کنید

  • امید بابایی