شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

لزوم حمایت از فعالیتهای خودجوش فرهنگی مجازی

امید بابایی | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۴۶ ق.ظ

ادب حضور در فضای مجازی را آموزش نداده‌ایم

در فضای مجازی شایعه‌سازی و دروغ و تهمت ظاهراً لذت‌بخش است و آموزشی برای مواجهه با فضای مجازی به افراد وجود ندارد. آموزش آشنایی با فضای مجازی وجود دارد اما برای حضور در آن آموزشی داده نمی‌شود.

با افتخار اعلام می‌شود که ما عرض باند را افزایش داده‌ایم و به مناطق دورافتاده هم آن را کشانده‌ایم، ظاهر آن پیشرفت است ولی باطن چه؟ وقتی برای این مسئله فرهنگ‌سازی نکرده‌ایم، آیا عمل ما خدمت است؟ لوله‌کشی مهم است اما در آن لوله فاضلاب است یا آب؟

متاسفانه از سوی دیگر از فعالیت‌های خودجوش فرهنگی که برخی افراد در فضای مجازی انجام می‌دهند، نیز حمایت نمی‌شود و برای این مسئله مدیریت و برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.
کشورهای لیبرال هم در عمل خود غیرلیبرالی عمل می‌کنند مثلا در فرانسه، خانم معلم محجبه را راه نمی‌دهند ولو بهترین معلم باشد و در فرهنگ لیبرالی خود قائل به مدیریت حضور کسانی هستند که با ارزش‌های آنها هماهنگ باشند.

تا بیست سال آینده، چیزی به نام رسانه ملی واحد نخواهیم داشت و شبکه‌های مختلف مجازی و ماهواره آن‌قدر زیاد خواهد شد که رسانه ملی واحد، که مرجعیت داشته باشد و بقیه رسانه‌ها در حاشیه‌اش باشند، وجود و کارایی نخواهد داشت.

حاکمیت فضای مجازی که در آینده بیشتر هم خواهد شد،  به معنی این است که یک آموزش و پرورش جذاب در موازات آموزش و پرورش ما فعالیت می‌کند که اختیارش هم در دست ما نیست و برای این قضیه باید برنامه‌ریزی کنیم.

نوجوانان ما امروز گرفتار فضای مجازی شده‌اند و چند ساعت از عمر خود را در آن سپری می‌کنند و دیگر نظام آموزش و پرورش نهاد بی‌رقیب و مرجع آموزشی نیست، امروزه حضور مدیریت نشده در فضای مجازی یکی از دلایل مهم طلاق است، در انگلیس هم فیس‌بوک از عوامل افزایش طلاق اعلام شده است. این نتیجه برای بزرگسالان است و برای کودکان و نوجوانان آثار به مراتب زیانبارتر خواهد بود.

بیشترین مشتری تلگرام ایرانی‌ها هستند اما هرگز آموزشی درباره ادب استفاده و فواید و خطرات این فضا و نرم افزار وجود ندارد+

  • امید بابایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی