شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

شبکه های اجتماعی موبایلی...ماهواره...

همه چیز رسانه های نوظهور ......ماهواره

طبقه بندی موضوعی

چادر یک رسانه است و با محتوا و پیام ...

امید بابایی | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

فهم استفاده از چادر ملی با رویکرد پدیدار شناسی

چکیده

هدف این مطالعه فهم استفاده از چادر ملی و بررسی ابعاد دخیل در زمینه پذیرش یا عدم پذیرش این پدیده جدید است. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی، و به روش پدیدارشناسی انجام شده است. زمان اجرای پژوهش، بهار و تابستان سال 1392 بوده و نمونه ­ها شامل بیست نفر خانم بودند که یا خودشان چادر ملی سر می ­کردند و یا به نوعی با این مسئله در ارتباط بوده، و با استفاده از روش نمونه­گیری مبتنی بر هدف، انتخاب شده­اند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از شیوه مصاحبه گروهی و تجزیه و تحلیل داده­ های آن انجام شد. تفسیر یافته­ ها حکایت می­ کند تمایز اجتماعی، فشار هنجاری، بازنمایی بدن، تعارض هویت قومی، مردسالاری، عدم انتشار اجتماعی، آسانی و سودمندی ادراکی و کلیشه چادر، عمده مفاهیمی است که می­ توان با آنها میزان استفاده از چادر ملی را تحلیل کرد.

نویسندگان:

محمد عباس زاده, سیده حکیمه موسوی, شاپور زردموی

فصلنامه فرهنگی - تربیتی زنان و خانواده - سال دهم، شماره 31، تابستان 1394.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.  

  • امید بابایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی