امید بابایی | دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ق.ظ
گفتوگو با دکتر حسین رضی پیرامون آرایش رسانهای در زمان انتخابات:

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، فعالیت رسانههای معاند برای تأثیرگذاری در انتخابات افزایش پیدا کرده است. رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی
به نقش و دخالت صریح این رسانهها در انتخابات ایران اشاره کرده و
فرمودند: «رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی
رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسیها دلشان تنگ شده
برای دخالت کردن در ایران... اینکه ما عرض میکنیم در انتخابات، مردم با
بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، بهخاطر این است؛ بدانند دشمن چه
میخواهد.» از همینروی، بهمنظور تحلیل آرایش رسانهای دشمن و موضعگیری
متناسب با آن، با آقای دکتر حسین رضی،
استاد دانشگاه صدا و سیما، مدیر اسبق شبکهی العالم و قائممقام سابق
دبیرکل اتحادیهی رادیو و تلویزیونهای اسلامی به گفتوگو نشستیم.
با نزدیک شدن به ایام انتخابات در کشور، به نظر شما، استراتژی دشمن در فضای رسانه چیست و چه اهدافی را دنبال میکند؟
این نکته را عرض کنم که دشمن همیشه برای این مناسبتها، الگو و اشکال
جدیدی را تهیه میکند. بهطور مثال؛ در سال ۸۷ شبکهی بیبیسی فارسی
راهاندازی شد تا در انتخابات ۸۸ مؤثر باشد. یک مثال دیگر برنامهی «نوبت
شما» است که بیبیسی فارسی برای انتخابات ۹۲ در نظر گرفته بود. البته
بهطور کلی، سیاستهای دشمن مشخص است.
سیاست این رسانهها شامل دو حلقه است. حلقهی نخست تأثیرگذاری بر میزان
مشارکت مردم است.
حمایت
-
۰
۰
- ۹۴/۱۲/۰۳